veilige modus blijft hangen en blauw scherm bij sommige accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berserker Bite

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
1
Hallo,

Mijn vader heeft Vista. Hij kon tot gisteren gewoon inloggen. Ik (mijn vader heeft mijn account ook beheerder gemaakt) moest om in te loggen op mijn account daar zelf een truuk voor uithalen. Als ik ging inloggen, tikte ik mijn wachtwoord, en kreeg vervolgens een blauw scherm, en meer niet. Wat bleek nu: bij mijn account startte hij explorer.exe niet op.
oplossing: in blauwe scherm Ctrl-ALt-Del en in dat taakbeheermenu
-processen alle users aanvinken
-toepassen nieuwe taak
-explorer.exe starten daar
en dan kreeg ik eindelijk mijn account open en kon ik pc-en

Maar nu deed ik iets anders (curses on me...). Ik deed: Windows opstarten in veilige modus.
Nu start windows zowel bij mijn account als die bij mijn vader alleen nog maar op in veilige modus.
F8 bij opstarten en alle opties in dat menu inclusief de optie: 'Windows opstarten in normale modus' hebben geen enkel resultaat. Windows blijft opstarten in veilige modus.
We willen dit probleem oplossen zonder dat we daarvoor heel vista er opnieuw op moeten zetten als het even kan.
We gokken dat de problemen begonnen op het moment dat we (al weer bijna een half jaar terug) de accounts van ons importeerden uit XP van een andere pc. met wachtwoorden en al. En dan heb ik het over het probleem met het blauwe scherm. Sindsdien draait vista niet helemaal lekker meer. Mijn vader krijgt bij sommige acties te horen dat hij geen beheerder is. En bij andere acties blijkt dat hij dat wel is.

Beetje unieke problemen, maar misschien kan iemand ons helpen. systeemherstel hebben we ook al geprobeerd.

mvg,
B Bite
 
Omdat je suggereert dat het te maken heeft met importeren van gegevens zou ik (in Veilige modus) een nieuw gebruikersaccount aanmaken en dáárop inloggen. Kijken of die het probleem niet heeft.
Is het probleem daar óók van toepassing, dan wordt het
a. Nog eens heel goed terugdenken wat de oorzaak zou kunnen zijn/wanneer de problemen precies begonnen zijn.
b. Levert a. niets op waar je direct wat mee kunt, dan zou je een volledige herinstallatie of reparatie-installatie van Vista kunnen proberen. Natuurlijk wel even vooraf (veiligheidshalve) je e-mail, documenten etc. veiligstellen. Bij herinstallatie zal je ook alle programmatuur opnieuw moeten installeren.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan