Film (vloeiend) vertraagd afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yara87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik heb laatst een film bewerkt (met adobe premiere pro), waarbij ik het beeld vertraagd laat afspelen (je ziet iemand langzaam vallen). Nu is het zo, dat dit beeld een beetje "schokkerig" wordt door de vertraging - het loopt niet soepel.
Dit gebeurde al in adobe, dus had niet te maken met het omzetten naar jpg bijvoorbeeld.
Weet iemand hoe dit komt en of ik er evt iets aan kan doen? Komt dit misschien door de kwaliteit van de camera waarmee het is opgenomen?

Alvast bedankt!

Yara
 
ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar....

een film bestaat uit een aantal filmbeeldjes per seconde
een film is dus niet een doorlopend vloeiend iets, alleen het zijn zoveel beeldjes in een seconde dat ons oog de onderbrekingen niet ziet.

25 frames per second (fps) is een heel normaal aantal
als de film 1/2 zo snel gaat krijg je dus 12,5 fps, op een gegeven moment gaat je oog wel de onderbrekingen zien
en wordt de film dus "schokkerig"

dan zou je dus met een camera moeten filmen die meer beeldjes per seconde kan maken
of de software moet er beeldjes tussen gaan zetten, dit doet een 100hertz televisie ook (maar dat terzijde)
 
Ok hmmm... Bedankt! Ik zal eens kijken of ik een andere camera kan gebruiken (ik kan ze gelukkig huren op school).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan