netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

technobram

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Berichten
228
hallo allemaal
ik wil een netwerk maken (thuis)we hebben 3 laptops en 1 van m,n vaders werk en ik heb een desktop die ik als server wil gebruiken
maar ik heb twee problemen ik heb geen beeldscherm voor de desktop dus de vraag is kan ik de desktop ook als server gebruiken zonder beeldscherm of moet ik een beeldscherm voor m,n desktop kopen het liefst niet anders zit ik weer met die dingen in huis
en mijn 2e vraag is hoe maak ik acounts zodat op elke computer in het huis ingelogd kan worden met elke acount en ook met een wachtwoord
dit was de vraag
 
Je geeft niet aan of je een router of switch gaat gebruiken. Neem tenminste aan, dat je niet vier netwerkkaarten in de desktop wil gaan plaatsen. De desktop die je als server wil gaan gebruiken zul je toch eerst met een beeldscherm moeten configureren. Als hier eenmaal Windows op staat, zou je door middel van Remote Desktop protocol deze vanaf een laptop over kunnen nemen. Hierdoor hoeft er geen beeldscherm meer op. Echter bij problemen met de Remote Desktop protocol (geen verbinding) ben je toch weer op een beeldscherm aangewezen.
 
Laatst bewerkt:
goed ik leen wel een beeldscherm het is zonde om er eentje te kopen en dat je hem maar heel soms nodig hebt
zou je willen uitleggen hoe je een netwerk maakt en hoe dat Remote Desktop protocol
werkt
 
Remote Desktop Protocol
is toch zoiets als extern bureaublad
en kan ik het ip adres of de naam van de desktop ook te weten komen zonder beeldscherm?
 
Laatst bewerkt:
ik heb al een oplossing ik sluit de desktop aan op de tv met een vga kabel
hoe kom ik er eigenlijk achter wat het ip van mijn computer is
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan