Ondertiteling met srt files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans Goosens

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
7
Ondertiteling van srt files

srt files worden gebruikt voor het ondertitelen van films. Met srt files kunnen zich vele problemen voordoen. Er zijn wel programma's hiervoor, maar die laten het vaak afweten als een srt file niet helemaal correct is. Dit lijd tot veel ergernis.

Om deze reden heb ik zelf een free-ware ondertitel programma gemaakt om problemen die zich hierbij kunnen voordoen op te lossen. Het programma wordt al door enkele duizenden mensen gebruikt en is naar mijn mening nu wel uit ontwikkeld. Dit is mede gelukt door de reacties die ik van vele gebruikers gekregen heb. Ook andere die er interesse in hebben wil ik hiervan laten mee genieten. Heb u vragen over dit onderwerp, stel ze. Meer informatie en mogelijkheid tot downloaden op onderstaande site.

http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/Verbeteren+srt+files+ondertiteling

Laat ook even weten wat je er van vind.

Groetjes,

Frans
 
Laatst bewerkt:
Nog niet gedownload, heb nooit echt problemen met srt's, eigenlijk.
Maar hoe werkt dit dan precies, want daarover wordt eigenlijk niet veel uitgelegd.
Wel tof trouwens.
 
En srt file is een losse file welke bij de film zit en doorgaans dezelfde naam heeft. B.v film.avi en film.srt
Er zijn vele players en drivers welke srt files ondersteunen. In een srt file staan de ondertiteling van de film en de tijden wanneer deze getoond moeten worden.

Waarom nu een bewerkings programma voor ondertiteling?
In Amerika en in Europa zijn het aantal beeldjes per seconden welke getoond worden verschillend. Het gevolg hiervan is dat de tijden die meestal uit een DVD gehaald worden voor de ondertiteling niet altijd passen en aangepast moeten worden.
Ook wordt er wel een stukje aan het begin van de film weggeknipt. En er zijn zo nog meer redenen die een afwijking van de titel tijden veroorzaken. Dan zijn er nog vele vertalers die zich in zetten om een film te vertalen. Hierbij worden diverse tekstverwerkers gebruikt welke ook weer een foute srt file op kunnen leveren. Een srt file moet namelijk aan bepaalde voorwaarde voldoen om door players ( drivers ) ingelezen te kunnen worden.

Wil je meer weten download dan het programma. Het is zelf verklarend en heb je dan vragen, stel ze.

Groetjes,

Frans
 
Leg eerst maar eens uit wat dit programma nou eigenlijk "doet"
Want ik zie je hier alleen maar uitleggen dat er problemen met srt's kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan