Krijg een te kleine beeld adobe premiere pro? weet iemand oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meicro

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Berichten
5
Ik heb een probleem met adobe premiere pro 4.

Ik heb een video van 2 uur bewerkt en hij is helemaal naar mijn wensen, maar wanneer ik die brand op dvd is die veel te klein voor de tv.

Ik heb alle instellingen gekeken, maar ik kan maar geen volle scherm krijgen.

Wie zou me kunnen helpen, met deze probleem ik plaats zo een voorbeeld van me video. Ik plaats zo ook een printscreen van me beelscherm.
 
11906679.jpg


zoals je kunt zien de rechterbeeld is echt klein en heb alles geprobeerd om die gewoon om de volle weidte en heigthe te krijgen, maar lukt niet kan alleen inzoomen enzo.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de bron van je videomateriaal? Komt het van een camera, of een gedownloade film? En wat is de afmeting ervan? (Dat kun je in de eigenschappen vinden, of anders met het programma Gspot). Het zou kunnen zijn dat het formaat al te klein is. Dat moet voor een DVD 720 x 576 pixels zijn. Als het bronmateriaal bijv. 640 x 480 is, krijg je geen schermvullend beeld op een DVD. Een oplossing is het beeld vergroten. Maar hierdoor wordt het minder scherp. Hoe je dat in Premiere doet weet ik niet (meer).. Kun je dat rechter videobeeld niet bij een puntje vastpakken en uittrekken tot 'full' screen?
 
Wat is de bron van je videomateriaal? Komt het van een camera, of een gedownloade film? En wat is de afmeting ervan? (Dat kun je in de eigenschappen vinden, of anders met het programma Gspot). Het zou kunnen zijn dat het formaat al te klein is. Dat moet voor een DVD 720 x 576 pixels zijn. Als het bronmateriaal bijv. 640 x 480 is, krijg je geen schermvullend beeld op een DVD. Een oplossing is het beeld vergroten. Maar hierdoor wordt het minder scherp. Hoe je dat in Premiere doet weet ik niet (meer).. Kun je dat rechter videobeeld niet bij een puntje vastpakken en uittrekken tot 'full' screen?


Het komt van een camera de bronmateriaal is inderdaad 640 * 480.

Als ik het ga uitrekken dan worden ook stukjes afgesneden van het beeld.

Weet je hoe ik het dan de volgende keer kan importeren vanuit de camera met 720 x 576 pixels.

Weet je ook niet over een een soort convert ervoor is om die pixels te veranderen.

Heel erg bedankt voor je reactie ik ben nu al een beetje wijzer van welke probleem ik in zit.:thumb:
 
Ik heb een video met 720 x 576 pixels geimporteerd, maar dat verhelpt het niet.

Er moet echt zijn aan de instellingen:( kom op mensen Help me please!
 
Je heb in Premiere (en elk ander videomontage programma) ook te maken met Projekt-instellingen. Daar begint het mee. Hier stel je dingen in als bestandsformaat, video- & audiosoort, en aspect ratio ( 4:3 of 16:9). Daarna open je een videobestand in het projekt. Ik denk dat Premiere nu staat ingesteld dat het opent met je laatste projekt. Je moet een nieuw projekt aanmaken, als*je nieuwe projekt-instellingen wil maken. Maar een video van 640 X 480 zal altijd of vergroot worden, of zwarte balken rondom hebben. De DVD-maat staat nl vast: 720 x 576.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan