Remote desktop Portfowarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beachmike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2006
Berichten
3
Beste mensen,

Ik zit met een probleem.

ik heb thuis: Een thomson modem/router van KPN
Dan heb ik verder nog een Sitecom Gigabit router.

Omdat die Thomson de wireless afstand niet kan redden door mijn hele huis heen heb ik verder in het huis die sitecom geplaats.

Die Sitecom doet eigenlijk al het werk. Wireless gaat daar vandaan en alles wat bedraad is ook.

Nou wil ik remote desktop gaan gebruiken om mijn mac op afstand te kunnen beheren als het nodig is.
Software heb ik al. En intern werkt het.

Nou moet ik porten open zetten in de Thomson en ook in de Sitecom.
Thomson werkt met 192.168.2.... en de Sitecom met 192.168.0....
Moeten de poorten van de Thomson geforward worden naar de gateway van de Sitecom en dan de Sitecom forwarden naar de Ip van de computer die ik uiteindelijk wil overnemen.

En dan moet ik inloggen met de ip die ik kan vinden van de website watismijnip.nl

Wat doe ik verkeerd want ik krijg het niet aan de praat.

Helpmij.

Groetjes
 
Een router achter een router is vaak een probleem. Ik geef er de voorkeur aan om de 2e router (Sitecom) als Access-point in te zetten. Dat gaat als volgt;

Geef je sitecom een eigen ip-adres binnen de range van je Thomson. In jouw geval 192.168.2.xxx. Zet de dhcp in je sitecom uit en regel de wifi-beveiliging.

Haal nu de stekker uit de ingang van je sitecom en stop die in de uitgang van je sitecom.

Nu de 2 routers van de stroom halen en één voor één opstarten; de thomsom eerst.

In de thomson je poort (3389) openzetten naar de pc die je wilt benaderen (indien je je pc van buiten je netwerk toegankelijk wilt hebben...).
 
Maar dan zit ik toch met de DHCP. Dan werkt de DHCP op mijn sitecom wireless niet meer. Dat is niet zo handig. Want als ik mensen over de vloer krijg dan kunnen ze niet zomaar internetten.
 
Je thomson regelt in dit geval de dhcp. Je sitecom werkt alleen als draadloos toegangspunt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan