grote verzameling plaatjes aanpassen en resizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Is er mogelijkheid om een groot aantal JPG-plaatjes (die nu in verschillende Powerpoint-presentaties staan), "automatisch" te splitsen in tweeën zodat ik die twee delen op verschillende dia's kan plaatsen?
Detailinformatie:
Dia 1 bevat JPG van 28 x 21 cm, die wil ik splitsen in twee JPG's van 28 x 10,5 cm, waarbij het onderste deel als dia 2 moet komen.
De verzameling bestaat uit zo'n 1000 powerpointpresentaties van 5 tot 25 dia's elk.
 
Ik denk niet dat dit via powerpoint kan.

Ik neem aan toen je de Powerpoint presentatie maakte dat je deze afbeeldingen nog ergens op de PC hebt staan.
Hiervoor bestaan vele resize programma's die de afbeeldingen in één keer kunnen verkleinen.
Daarna de powerpoint presentatie aanpassen naar de nieuwe afbeeldingen. Als dit er veel zijn is het even werk, maar dan heb je wat je hebben wilt.
 
Het gaat mij niet om het kleiner maken van het plaatje, maar om het opdelen in twee delen.
Er staan balken met muzieknoten op de plaatjes, momenteel 4 of 6 balken per plaatje. Dat moeten er 2 of 3 per plaatje worden.
Voorbeeld: Wilhelmus. Nu staat op plaatje 1 de regels 1 tot en 4 en op plaatje 2 de regels 5 tot en met 8.
Die plaatjes moeten gesplitst worden:
nieuw plaatje 1: de 1e 2 regels van plaatje 1;
nieuw plaatje 2: de laatste 2 regels van plaatje 1;
nieuw plaatje 3: de 1e 2 regels van plaatje 2;
nieuw plaatje 4: de laatste 2 regels van plaatje 2

Omdat dit steeds dezelfde afmetingen zijn zou het m.i. automatisch moeten kunnen.

De powerpointpresentatie kan ik wegschrijven als (afzonderlijke) JPG's, die ik dan kan bewerken (liefst automatisch).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan