geen internet !!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flexo

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Berichten
73
Hallo gister avond heb ik mijn windows geformateerd en nu heb ik helaas geen internet op me computer.

Ik heb geen enkel idee wat ik nu moet doen.. ?

Ben zelf niet zo handig met computers en ik hoop dat ik hier wat kan vinden.

Als ik bij aangesloten hardware kijk zie ik dat Netwerkcontroller en de Ethernet-controller niet geïnstalleerd zijn zou dit iets mee te maken hebben ?

Groetjes Flexo
 
Dat heeft er heel veel mee te maken.. in fact, dat is het hele probleem ;)
Zoek naar de chipset drivers en de ethernet-controller van je pc, en installeer die. (kan je meestal wel vinden op de site van de fabrikant)
Daarna zou het weer gewoon moeten werken
 
Ik had een HP Comaq pc, hiervoor moest je inderdaad ook drivers voor downloaden. (wel een beetje raar, downloaden om te kunnen internetten)
 
[offtopic]
[...]wel een beetje raar, downloaden om te kunnen internetten)

Dit slaat wat mij betreft helemaal nergens op:
a. De meeste laptop- en PC-fabrikanten leveren erbij (of laten je branden) recovery-dvd's of maken een partitie op je harddisk waarvan je kunt opstarten om de pc precies terug te krijgen zoals je hem kreeg, en dan natuurlijk mét de juiste (netwerkkaart-)drivers erin.
b. Verder leveren de meeste (pc en/of moederbord-)fabrikanten een CD bij met drivers. Als je er dan zélf voor kiest een Windows versie te installeren waarvan er op de CD geen drivers staan is dat je eigen keuze, dat kun je de (pc/moederbord)fabrikant niet kwalijk nemen.
c. Het is in het algemeen nogal 'dom' om een werkend systeem te gaan formatteren vóórdat je ervoor gezorgd hebt dat je ten behoeve van de herinstallatie van Windows werkende drivers bij elkaar hebt die je kunt installeren. Dit kan zijn op CD, hetzij gedownload en opgeslagen op (bijv.) memory-stick, hetzij vanuit het huidige systeem naar (bijv.) memory-stick gebackupped met programma's als DoubleDriver of Driver Magician Lite.
[/offtopic]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft er heel veel mee te maken.. in fact, dat is het hele probleem ;)
Zoek naar de chipset drivers en de ethernet-controller van je pc, en installeer die. (kan je meestal wel vinden op de site van de fabrikant)
Daarna zou het weer gewoon moeten werken

Uhm hoe kom ik erachter wat mijn chipset driver is en de ethernet controller?.. Ik gebruik windows xp home edition.

Bedankt! :thumb:
 
Uhm hoe kom ik erachter wat mijn chipset driver is en de ethernet controller?.. Ik gebruik windows xp home edition.

Bedankt! :thumb:

zoals ik al zei: Kan je vinden op de site van de fabrikant.
Zie link in bericht van mr music ;)
 
[offtopic]

Dit slaat wat mij betreft helemaal nergens op:
a. De meeste laptop- en PC-fabrikanten leveren erbij (of laten je branden) recovery-dvd's of maken een partitie op je harddisk waarvan je kunt opstarten om de pc precies terug te krijgen zoals je hem kreeg, en dan natuurlijk mét de juiste (netwerkkaart-)drivers erin.
b. Verder leveren de meeste (pc en/of moederbord-)fabrikanten een CD bij met drivers. Als je er dan zélf voor kiest een Windows versie te installeren waarvan er op de CD geen drivers staan is dat je eigen keuze, dat kun je de (pc/moederbord)fabrikant niet kwalijk nemen.
Ik heb de afgelopen 4 jaar zeker 8 keer iemand in mijn straat geholpen een pc te kopen en te instaleren (ICT-er, en vriendelijke buurman...)
Ik heb nog nooit gehoord van een cd/dvd/blu-ray/usb stick/floppy/wat-dan-ook, met drivers die meegeleverd worden...
Al die 8 pc's hadden dat niet (verschillende types en merken (Acer, HP, NEC etc.)dus wat dat betrefd, Ja je moet downloaden om te internetten....:p)
 
Ik heb de afgelopen 4 jaar zeker 8 keer iemand in mijn straat geholpen een pc te kopen en te instaleren (ICT-er, en vriendelijke buurman...)
Ik heb nog nooit gehoord van een cd/dvd/blu-ray/usb stick/floppy/wat-dan-ook, met drivers die meegeleverd worden..

Ik doe er al een aantal jaren een stuk of 4 a 5 per week, en zie ALTIJD bijgeleverde cd's met drivers!!!!
 
Wat voor systemen doe jij dan?!?
Ik zou namelijk ook wel eens een keer een cd/dvd met die drivers willen, dat is vele malen makkelijker...
 
Bij ELK moederbord dat je koopt, krijg je een dergelijke cd!
 
Wat voor systemen doe jij dan?!?
Ik zou namelijk ook wel eens een keer een cd/dvd met die drivers willen, dat is vele malen makkelijker...

dan zou ik als ik jou was toch een andere leverancier gaan zoeken :p
Want inderdaad wat mrmusic zegt...
Bij ELK moederbord dat je koopt, krijg je een dergelijke cd
 
Bij elk moederbord?!?
Wie heeft het over moederborden?
Ik heb het over Computers, dat is een moederbord IN een kast met kabeltjes etc. meegeleverd...
En nee, daar krijg je bij de Office center géén cd/dvd bij met drivers, wél een lege back-up dvd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan