Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 24

Onderwerp: Firewall router uitzetten

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Vraag is opgelost

    Firewall router uitzetten

    Ik wil met het spel Monster Hunter Tri voor de Wii online spelen, maar dat lukt niet, omdat mijn router (daar is mijn wii mee verbonden) het blokkeerd. Andere spellen werken wel.
    Is het een optie om de firewall van de router uit te zetten, of is dit gevaarlijk voor mijn PC ofzo? Als ik daar toch gewoon een firewall op heb staan moet dit toch geen problemen opleveren?

  2. #2
    Mega Senior
    Geregistreerd
    9 april 2010
    het is niet echt gevaarlijk of als het ilegaal spel is kan er reclame ofzo inzitte dat je automatisch gaat browsen maar als het legaal is zou ik het gewoon doen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Dus het is ook niet gevaarlijk voor mijn PC's die tijdens het spelen op de Wii dan op de router zijn aangesloten?

  4. #4
    Mega Senior
    Geregistreerd
    9 april 2010
    een firewall is vooral voor je mail

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Als hij uit staat, dan zijn volgens alle poorten open. Om het spel te spelen moet ik een bepaalde poort openen, maar ik kan alleen de firewall uit zetten en verder niets, dus dan is dat de enige optie.. ?

  6. #6
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Lijkt me sterk wat je zojuist schrijft. Ga eens naar http://www.portforward.com, zoek de fabrikant van je router en kijk of in het lijstje dat daar direct onder staat het type router dat je hebt wordt genoemd. Indien ja, dan kun je (door op de bijbehorende link te klikken) instructies halen hoe je moet portforwarden op jouw type router (opgesplitst voor welk spel/toepassing).

    Succes,

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  7. #7
    Senior Member
    Verenigingslid
    tinkywinki's avatar
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Afstand tot server
    ±93 km
    Is het niet gemakkelijker om de Wii een statisch ip via DHCP te geven. En dat IP dan open zetten ( portforwarden) ??
    Een firewall is er niet voor niks. Hoewel het alleen bij grote bedrijven een pré is.

    Anders waarschijnlijk deze TCP/UDP poorten openen > 28910, 29900, 29901, 29920, 80, en 443.
    Het lijkt me sterk dat je geen poorten kunt openen in je router. Mocht je er niet uitkomen even vertellen wat voor router je gebruikt.



    Succes!
    Laatst aangepast door tinkywinki : 19 mei 2010 om 16:50

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Het is eigenlijk voor een vriend van me, want ik kan wel online, maar hij dus niet.

    Het gaat om een Gigaset SX551 router. Het probleem is (als ik internet mag geloven) dat hij als provider KPN heeft, welke de mogelijkheden om bijvoorbeeld poorten te forwarden er uit heeft gehaald. Vandaar dat mijn idee was de Firewall uit te zetten, want dat kon wel, maar dat blijkt niet te werken.


    Op internet vond ik de volgende link waar stond hoe je de firmware kan updaten, waardoor het wel mogelijk moet zijn om poorten open te zetten o.i.d., maar ik snap niet helemaal wat ik moet doen.
    http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewt...?thread_id=830

    Alvast bedankt!

  9. #9
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Ik ken geen providers die portforwarden op hun meegeleverde modems/routers uitgezet hebben.

    Kijk eerst maar even hier of je het daarmee tóch gewoon kunt fixen zonder te gaan hacken in de firmware etc.

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Oke, ik ben nu toch in het port forwarding menu gekomen!



    Mijn spel staat niet in de lijst die Dnties hierboven gaf, dus ik heb geen idee wat ik in moet vullen. Hoe kom ik hier achter?
    En hoe zou ik mijn Wii dan een statisch IP kunnen geven, en wat houdt dit precies in? En wat moet ik eventueel invullen om de poorten die TinkyWinky noemt te openen?
    Laatst aangepast door Latias : 19 mei 2010 om 19:34

  11. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Hallo,

    ik heb de Wii via deze guid een statisch IP gegeven. Zou iemand me nu uit kunnen leggen hoe ik deze 'port forward'?

    http://portforward.com/networking/staticip-wii.htm


    Alvast bedankt.

  12. #12
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Je zult eerst op google etc. moeten gaan uitzoeken welke poorten je nodig hebt. Ik heb gisteren een kwartier of zo gezocht, maar kwam het niet tegen. Misschien heeft een lezer een idee, maar je kunt beter zelf ook even zoeken.

    En zodra je het weet dan kun je mijn eerdere link gebruiken om in de Siemens de router die poorten te portforwarden naar de Wii (dus naar dat vaste ip-adres die je nu hebt ingesteld).

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 20 mei 2010 om 19:47
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  13. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Schijnt dat ik dit moet doen:

    Code:
    Allowing TCP and UDP Traffic:
    The Wii console may require unrestricted access to several sites across various ports and protocols to function correctly. These addresses and ports vary, and may change in the future without notice. Many software firewalls restrict outbound access. Only if your firewall blocks outbound traffic do you need to enable this traffic:
    
          TCP:
          Allow traffic to all destinations on ports: 28910, 29900, 29901, 29920, 80, and 443
    
          UDP:
          Allow all traffic to all destinations. (Necessary for peer-to-peer connections and game play). Our Network Test tool can be used from a computer behind your firewall to test if outbound UDP is allowed.

    Bij local port en public port kan ik gewoon hetzelfde invullen? En bij IP adress het statiscH iP van de Wii neem ik aan. Comment zal wel niet hoeven?
    En moet er in die onderste rij ook wat, of kan dat leeg blijven?

  14. #14
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Dat stuk heb ik ook gelezen, maar dat gaat over van binnen naar buiten ('outbound'), niet voor van buiten naar binnen ('inbound'). En jouw probleem zit 'm juist in inbound.

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  15. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Ik heb de porten die Tinky Winky noemt geforward volgens mij. Kan ik ook ergens zien welke porten zijn geforward, om na te gaan of het ook echt is gelukt?

    Bij protocol heb ik TCP/UDP.
    Local & Public port heb ik het poort nummer.
    IP heb ik het statische IP van de Wii.
    Comment leeg.
    Enabled aangevinkt. En dan ADD.

  16. #16
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Als je goed gekeken had, dan had je gezien dat TinkyWinky dezelfde poorten aangaf als jij in je vorige posting.

    Zoals in jouw vorige posting ook staat gaat dat over de verkeerde poorten, want 'outbound'.

    Of je (in technische zin) de juiste manier van portforwarding gebruikt hebt had je uit mijn link over portforwarden van de SX551 (deze), waarbij je een service kiest (bijv. HTTP, want die heb je geportforward).

    Nogmaals: Ook al zou de portforwarding kloppen, dan is het nog steeds niet goed, want het gaat om poorten die geopend moeten worden in de firewall en dan nog in de andere richting.

    Dit is de laatste posting die ik eraan besteed totdat je hebt uitgezocht welke poorten dat Monster Hunter Tri écht nodig hebben.

    PS: De enige truc die min of meer zéker werkt is het plaatsen van het ip-adres van de WII in de Exposed zone (de optie die zie je onder Port Forwarding getoond in de eerste schermafdruk die je gepost had). Dat zal zeker werken, want het betekent eigenlijk dat alle poorten worden geportforward naar de WII. Omdat dit een nogal 'grove' methode is heb ik die tot nu toe niet genoemd.

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  17. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2006
    Bedankt voor de tip over Exposed Host, Tijs. Ik denk dat dat het beste is ja.



    Heb in het vakje van Local IP het Staische IP adres van de Wii ingevuld, bij Comment gewoon WII en vervolgens enabled aangevinkt. Nu zou het moeten werken neem ik aan?

  18. #18
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Inderdaad is dat de juiste manier die je gevolgd hebt.

    Haal wel even de port forwarding die je naar hetzelfde ip-adres had ingesteld weg (als die er nog staat), want die is niet meer nodig en als je er een fout in gemaakt hebt zou het nog negatief kunnen werken ook.

    Mocht het dan nóg niet direct werken, dan zou je ook de firewall in de SX551 kunnen uitzetten om te testen.

    Als Exposed Host i.c.m. het uitzetten van de firewall niet werkt, dan houdt het echt op... Het is echt de meest radicale manier van portforwarden.

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  19. #19
    Tera Honourable Senior Member mrmusic's avatar
    Geregistreerd
    29 oktober 2006
    Het kan ook allemaal nog wat eenvoudiger met een heel makkelijk gratis programma:

    Simple Port Forwarding

    http://www.simpleportforwarding.com/

  20. #20
    Tera Honourable Senior Member †
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    @mrmusic: Dat snappen we, maar er is niet bekend welke poorten er voor Monster Hunter Tri moeten worden geportforward, óók niet in dat programma (net bekeken, programma Monster Hunter Tri staat er niet tussen)...

    Het lijkt erop dat Monster Hunter Tri 'server' gewoon een reeks poorten uitprobeert (willekeurig ook nog) om te zien op welke poort er een verbinding tot stand kan komen. Dat kun je alleen met een DMZ/Exposed Host ondervangen én het uitschakelen van poortscanning detectie in de firewall-component van de router.
    [Bijzonder vervelende opzet in je router, vandaar dat ik Exposed Host pas in laatste instantie heb vermeld.]

    Natuurlijk hadden we in Simple Port Forwarding alle poorten ook 'handmatig' kunnen laten portforwarden als een hele reeks (bijv. poorten 1 t/m 65535 TCP/UDP), maar dat is in werking hetzelfde als Exposed host. Stel dat er in een later stadium een of meerdere poorten moeten worden geportforward naar een ander apparaat (een pc bijv.) dan zou die reeks weer 'gebroken' moeten worden. Het is dan handiger om de WII als Exposed Host in te stellen en dan voor die ene pc een portforward in te stellen.

    Als ik het fout heb of je het er niet mee eens bent dan hoor ik dat graag.

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 21 mei 2010 om 22:25
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  21. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren