Wat is er aan de hand met mijn bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Berichten
166
Hi,

ik ben bezig met een vakantie film te editten. In eerste instantie wilde ik het in encore/premiere doen maar na een keer of tien te hebben geprobeerd ben ik maar gestopt. Telkens (op verschillende momenten) stoppen beide programma's automatisch (sluiten af). Ik denk dat dat met mijn videokaart te maken heeft?

Ik ben deze week dan maar in windows movie maker begonnen maar daar kreeg ik telkens mijn bestanden wel te zien en ik kon ze ook op de tijdlijn plaatsen, maar de bestanden krijgen witte 'ribbels' ... continue. Dus ik heb de bestanden bekeken en stuk voor stuk in Windows Media Player geopend, maar daar zien ze zelfs op fullscreen er prima uit. Dus ik weet niet waar dit nu weer aan kan liggen? Daarnaast heb ik ook geen geluid bij die bestanden (in WMM) terwijl ze in WMP het gewoon goed doen ook wat betreft het geluid.

Hierop ben ik gisteren maar met Windows Live Movie Maker aan de slag gegaan en ook hier weer de witte ribbels, maar wel met geluid. Ik dacht, misschien geeft alleen het programma die witte lijnen weer maar dat was niet zo. Ik heb de film even als .wmv geexporteerd en ook in deze volledige film is het raak.

De beelden zijn gefilmd met een JVC HD camcorder en ik heb de bestandnamen hernaamd (handmatig) naar .MPG bestanden. Dit moest omdat het JVC formaat niet gebruikt kan worden in WMM/WLMM. In Premiere en Encore deden die bestanden het overigens wel, zonder de lijnen en met geluid.

Ik draai onder Windows 7.

Ik hoop dat iemand me de weg kan wijzen. Mocht ik meer specs moeten geven, dan hoor ik dat graag.

greetz,

Mike
 
Is er al iemand die mij hier mee kan helpen? Ben jullie eeuwig dankbaar :p
 
handmatig een extensie veranderen is over het algemeen geen goed idee.

wat was het originele formaat??
kan je eens zo'n film bestand eens door gspot heen halen en hier een screenshot plaatsen
www.headbands.com/gspot/

waarschijnlijk heb je niet de juiste codecs aan boord
heb je trouwens een codec pack geïnstalleerd, zo ja welke??
 
zie bijlage voor afbeelding van gspot

ik heb eigenlijk geen idee welke codecs ik heb geïnstalleerd. Meestal heb ik zo'n heel pakket, maar die zie ik nu niet bij mijn startmenu staan. Hmm.. Kan dus gewoon daar aan liggen?
 

Bijlagen

  • knipknip.JPG
    knipknip.JPG
    93,3 KB · Weergaven: 42
de container is VOB en de codec is mpeg2 en het formaat is 720*576
dit is dus een gewoon dvd formaat (4*3) en dus is er niet gefilmd in HD 1080*720 of 1920*1080 (16*9)

ik zou gewoon eens beginnen met het (her)instaleren van een goed codec pack
ik heb zelf het liefst Klite
http://home.hccnet.nl/h.edskes/codecpack.htm
 
Blijft het zelfde. De bestanden werken gewoon in de map waarin ze staan als ik ze vanuit daar open in WMP. Als ik ze vervolgens in moviemaker of livemoviemaker laad en een export (wmv) maak dan geeft hij de lijntjes weer. Ik heb dus inmiddels wel al (eergister) Klite pack geïnstalleerd.
 
heb het net op een vista pc geprobeerd en deze moviemaker (versie 6) pakt ook geen vob bestanden.

dan kan je een ander bewerkings prog nemen of eerst de bestanden omzetten, bv naar avi met virtualdub
 
heb het net op een vista pc geprobeerd en deze moviemaker (versie 6) pakt ook geen vob bestanden.

dan kan je een ander bewerkings prog nemen of eerst de bestanden omzetten, bv naar avi met virtualdub

probleem is alleen dat ik de vob bestanden handmatig heb hernaamd. En dus de originele bestanden niet meer heb. Of kan ik ze gewoon (handmatig/automatisch) hernoemen naar het .vob formaat?
 
probleem is alleen dat ik de vob bestanden handmatig heb hernaamd. En dus de originele bestanden niet meer heb. Of kan ik ze gewoon (handmatig/automatisch) hernoemen naar het .vob formaat?

ja hoor gewoon terug noemen naar vob, het bestand is tenslotte niet verandert en dus nog steeds een vob
alleen met de foute naam.

en nog een tipje; maak altijd een kopie van de originele bestanden en ga die bewerken.
mocht het dan fout gaan heb je altijd de originele nog en raak je niks kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan