Hoe internetverbinding krijgen voor mijn laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

meerweten

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
111
ik heb juist een laptop aangezien ik die volgend jaar veel ga nodighebben.
nu heb ik op mijn kamer geen internet verbinding

ikzelf zie 3 mogelijk heden om internet te verkrijgen op mijn kamer:
  1. Draadloze router kopen
  2. switch behouden en powerline kopen
  3. alles behouden en extra router plaatsen waar oude pc staat (geen draadloos)
hoe het nu is:
modem => switch (door telenet aangelegd) ==> digitale tv en pc boven + beneden 2 extra ftp kabels voor laptop ma(werk)

nu zijn mijn ouders heel erg tegen draadloos internet dus die optie valt zo goed als weg
bij de laatste mogelijkheid heb ik nog altijd geen internetverbinding op mijn kamer maar toch al internetverbinding dus dit vind ik ook geen goede oplossing
de 2de mogelijkheid is nog de beste aangezien ik dan internet op mijn kamer heb en dus niet elke keer als ik internet nodig heb een verdiep naar beneden moet crossen met mijn laptop

nu is mijn vraag wat jullie aanraden en of jullie al ervaring (goed/slecht) hebben met een van deze 3 of mss een andere mogelijke oplossing

meerweten
 
Als je internet wilt op je eigen kamer zou het makkelijkste, gezien de situatie, de powerline optie zijn. Het enige dat je dan nodig hebt is een stopcontact, neem aan dat je die wel hebt.
Zelf gebruik ik een 200Mbit MSI powerline setje voor de Xbox 360 en dat loopt uitstekend.

Oh en een leermomentje: het zijn UTP kabels, FTP = File Transfer Protocol en iets geheel anders. :D
 
Als je internet wilt op je eigen kamer zou het makkelijkste, gezien de situatie, de powerline optie zijn. Het enige dat je dan nodig hebt is een stopcontact, neem aan dat je die wel hebt.
Zelf gebruik ik een 200Mbit MSI powerline setje voor de Xbox 360 en dat loopt uitstekend.

Oh en een leermomentje: het zijn UTP kabels, FTP = File Transfer Protocol en iets geheel anders. :D

op kabels staat nogtans FTP :;p lool

na nog wat op andere fora's te lezen ben ik tot de concluzie gekomen dat een powerline inderdaat het beste is
nu welk merkt en type zou ik nemen?
wat ik wel weet is dat het een 200Mbit powerline zal worden ander heb ik nog een vrij groot verlies op snelheid aangezien ik tot 150Mbit pc-pc heb
 
Laatst bewerkt:
Uit een test van Hardware.info kwam de MSI MSI ePower 200AV kit II set er erg goed uit. Deze gebruik ik nu een tijd voor de xbox 360. Daarmee haal ik een verbindingssnelheid van +- 160 Mbit. Ruim voldoende om soepel te kunnen gamen.
De HWI test, uitgaande van het slechtste scenario:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaWpvZGea/Test_32_powerline_adapters/6

De MSI is ergens rond de 60 Euro voor 2 adapters
Er zijn ook adapters met een stopcontantaansluiting zodat je geen stopcontact verliest, maar die zijn wel wat duurder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan