Winlame, rare bitrates?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
352
Ik gebruik Winlame om rips van mijn cd's the maken. Ik kies hiervoor elke keer de setting High Quality, Hifi, Home or Quiet listening.

Het klinkt super en kan geen onderscheid maken. Ook ripped hij veel sneller dan andere gratis programma's die ik geprobeerd heb. Maar ik krijg allemaal van die rare bitrates?! Ook elk nummer doet hij weer in een andere bitrate tussen de 210 en 280 kbs.

Is dat wel in orde of krijg ik hiermee dalijk problemen in een ander merk mp3 speler of ipod ofzo?


Ik weet niet welke instelling ik moet kiezen bij een constant bitrate... Is dat beter om een constant bitrate te kiezen of is deze High Quality setting van winlame beter om te gebruiken?

Als ik zelf de settings doe, wat moet ik dan met "Mono Encoding" "Constant Bitrate" "Nogap Encoding" en "Prepend RIFF WAVE Header" doen?
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik Easy CD-DA Extractor, voor MP3 encoding zijn ook daar een presets aanwezig. Zelf gebruik ik meestal de 'CD-quality VBR' setting. Die encode het nummer dan tussen de 160kbps en 320kbps.

Vroeger hadden spelers nog wel eens moeite met VBR vandaar dat de meeste mensen vroeger 128 of 192kbps CBR gebruikte. Maar is als je een hedendaagse speler hebt of je koopt er één in de toekomst dan zal VBR geen probleem zijn. Wel rip ik mijn cd's zowel in FLAC(q5) als in MP3. FLAC vanwege het lossless kwaliteitsbehoud en MP3 voor onderweg.
 
Ok, ik heb inmiddels het verschil tussen vbr en cbr begrepen. Geen vbr meer dus, dan maar wat langer wachten.

Kunnen mp3 spelers wel bitrates hoger dan 192kbs aan?
 
Met gemak, de meeste kunnen prima 320kbps CBR en VBR aan.
Maar waarom geen VBR meer dan?
 
Nou ja omdat ik dat vbr a: niet erg profi vind staan b: ik wil niet dat ook maar iemand problemen heeft met mijn mp3's en als die kans bestaat met vbr dan is dat een kans teveel. c: mijn cbr rips waren ook kleiner in formaat eigenlijk dus... d: lees ook dat je met vbr later niet veel meer kan ofzo wat dan ook maar ja lever graag wel iets bruikbaars op mijn blog.
 
Dat ze groter zijn zou te maken kunnen hebben met de max. bitrate. Die zal dan hoger zijn dan bij de CBR versie lijkt mij.
Gemiddeld zou een gelijkwaardige VBR versie toch kleiner moeten zijn. Aangezien er in minder complexe muziekpassages een lagere bitrate wordt gebruikt.
Ach en met CBR is ook niets mis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan