bup bestanden naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dark spyro54

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
6
ik heb een paar 2 wereld oorlog films maar die zijn allemaal bup en kan ik nou niet afspelen ik moet ze naar dvd zetten kan iemand mij helpen
 
Dat kan het nooit zijn: .BUP zijn 'backup' bestanden voor een evt. kapot .IFO bestand op en DVD.
.IFO bestanden geven de structuur van de DVD aan (zie o.a. hier uitgelegd).

De .VOB bestanden bevatten de film (geluidsstream, videostream etc.)
Je begrijpt dat je niets hebt aan losse .BUP/.IFO bestanden zónder ook de bijbehorende .VOB bestanden te hebben.

Koop de films, zou ik zo zeggen, ipv. downloaden / kopiëren óf regel de .IFO en .VOB bestanden er ook bij.

Tijs.
 
de bestanden

ik kan ze niet meer kopen want ze zijn uit de 2 wereld oorlog

ik kan ze wel op een dvd speler afspelen maar niet op de computer
 
Dan zullen het toch niet alleen .BUP bestanden zijn die je hebt, maar ook .VOB bestanden etc.
Als het op de computer wél goed afspeelt, dan zul je toch even goed duidelijk moeten maken welke bestanden er vérder nog staan in die map, dus wat er naast die .BUP bestanden je verder nog hebt.

Tijs.
 
ik kan ze niet meer kopen want ze zijn uit de 2 wereld oorlog

dat zijn wel heel oude dvd's :shocked::p:shocked:

wat voor os heb je?? xp/vista/7
heb je dvd afspeel software ?? powerdvd, windvd, nero showtime
heb je wel eens een codec pakket geinsteleerd ?? k-lite , cccp

evt kan je ook een screenshot plaatsen van de inhoud van de dvd (in de vorige post zie je hoe dat moet)
 
Als ik het zo bekijk gaat het om een normale DVD. Naast .BUP bestanden staan ook .IFO en .VOB bestanden in de map VIDEO_TS van deze DVD's.

Waar de topic-starter problemen mee heeft is software te vinden die DVD's kunnen afspelen. Standaard kan de Windows Media Player het niet, en daar loopt hij waarschijnlijk nu tegenaan.

Terecht vraagt de vorige poster (=turn) welke software de topic-starter geprobeerd heeft om de DVD af te spelen op de computer. In ieder geval kan VLC het afspelen, via Bestand -> Open schijf -> [geef aan in welke dvd-speler van de computer de DVD zit en klik op Afspelen]

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
nee dat kan dan wel kloppen, xp heeft standaard geen mpeg2 codec aan boord (heel weinig codecs en nog minder goede, maar dat is een ander verhaal), dvd =mpeg2

ik ga helemaal met 'dark spyro54' mee, dat je dus vlc best kan instaleren,
deze heeft de meeste codecs zelf al mee en het is een goed programma.

ga trouwens niet zomaar codecs instaleren als ooit een filmpje niet speelt, er zijn meer codecs met virussen dan zonder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan