Internet plaatsen op 2de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nairel2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
7
Hey hallo iedereen, ik ben Nairel en hier is mijn probleem.

Ik heb een computer in de woonkamer. Windows XP Professional service pack 3 (computer 1 in dit geval). Deze computer heeft wel internet en er zitten geen problemen hierop. Deze computer krijgt internet via een modem met 1 slotje (waar de internet kabel ingaat) die leid naar de computer. Nou ik heb vanaf de computer de kabel gezet in een router met 5 slotjes en vanaf dat doos een kabel naar de modem. Zo heeft deze computer nog steeds internet. Nu komt het

Er zit een tweede computer in dit huis in een andere kamer (computer 2). Er gaat een kabel van computer 2 naar de router en normaal gesproken zou er dan internet moeten zijn. Maar computer 2 heeft geen internet. Volgens netwerkverbindingen verzendt de pakketen wel maar ontvangt niet. Computer 2 is zelfs naar de woonkamer verplaats en in dezelfde situatie gezet als computer 1, zodat het wel internet zou krijgen als Computer 1. Zelfs dat werkte niet zo het zou aan de computer kunnen liggen.

Ik heb dus hulp nodig mensen. Ik vraag u aub me te helpen en zo snel mogelijk antwoord te geven.

Met vriendelijke groeten,

Nairel
 
Nou ik heb vanaf de computer de kabel gezet in een router met 5 slotjes
Bij de router zit de kabel die vanaf het modem komt toch wel in de WAN-poort? Dus niet in een van die 4 bij elkaar liggende poorten? In twee van die 4 moeten de kabels vanaf de PC"s
Heb je al de stroom van modem en router en PC's afgehaald, modem helemaal opstarten, dan router helemaal opstarten, PC's opstarten?
 
Nog een mogelijkheid voor computer 2:
Even op een werkende pc winsock fix downloaden en via een flashdrive naar de niet werkende overzetten en uitvoeren.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml
of (Tip BlackTiger, zelfde effect?) (zie ook http://www.rizonetech.com/)
Start->uitvoeren->cmd->enter netsh winsock reset
Daarna pc herstarten. Vaak is dat een oorzaak als de winsock door spyware geinfecteerd is.

Hey minal bedankt voor het antwoorden, maar die winsock is helaas niet gelukt. En over dat WAN Poort als ik daarin de kabel zet van de modem dan werkt de internet niet op Computer 2 én Computer 1. Op computer 1 gaat het dan ook verzenden maar niet ontvangen.
 
En over dat WAN Poort als ik daarin de kabel zet van de modem dan werkt de internet niet op Computer 2 én Computer 1.
...en tóch zal je hiermee moeten beginnen. Dus de PC's in twee van de vier poortjes. Laat de PC's maar aanstaan en doe de stroom van modem en router er af, wacht 10 minuten, start eerst modem volledig op en daarna router.
Indien geen succes, doe dan Start>Uitvoeren>Command ipconfig /all en post de resultaten hier.
 
...en tóch zal je hiermee moeten beginnen. Dus de PC's in twee van de vier poortjes. Laat de PC's maar aanstaan en doe de stroom van modem en router er af, wacht 10 minuten, start eerst modem volledig op en daarna router.
Indien geen succes, doe dan Start>Uitvoeren>Command ipconfig /all en post de resultaten hier.

Dit is de Ipconfig van computer 1

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: strange-9d9230b
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : domain

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: domain
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet for hp
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-85-7D-CD-06
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 26 mei 2010 22:08:53
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 27 mei 2010 0:08:53


De ipconfig van Computer 2

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: bigbroth-3efff3
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : domain

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: domain
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VM Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-02-AB-0B-8D
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.101
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 26 mei 2010 22:25:21
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 27 mei 2010 0:25:21


Ps: Waarom moet er in de WAN poort per se een kabel in als er toch geen internet komt erdoor als ik vragen mag?
 
Ps: Waarom moet er in de WAN poort per se een kabel in als er toch geen internet komt erdoor als ik vragen mag?
Je mag alles vragen. Antwoord: dat is gebruikelijk. Het internet komt vanaf kabel/telefoondraad binnen bij het modem en gaat via de Wan-poort de router in waar de z.g. DHCP-server de nodige IPadressen uitdeelt aan de PC's die in een van de vier daarvoor bestemde poortjes zitten. Zo te zien is dat aardig gelukt, je hebt op beide PC's internet.....
???????????????
Of niet?:shocked: Dan gaarne hulp van de échte experts
Edit: een mogelijkheid is dat in je router de MACadres filtering aanstaat. Je moet eens inloggen op je router en naar de instellingen kijken (in je browser typen 192.168.1.1)
 
Laatst bewerkt:
Je mag alles vragen. Antwoord: dat is gebruikelijk. Het internet komt vanaf kabel/telefoondraad binnen bij het modem en gaat via de Wan-poort de router in waar de z.g. DHCP-server de nodige IPadressen uitdeelt aan de PC's die in een van de vier daarvoor bestemde poortjes zitten. Zo te zien is dat aardig gelukt, je hebt op beide PC's internet.....
???????????????
Of niet?:shocked: Dan gaarne hulp van de échte experts
Edit: een mogelijkheid is dat in je router de MACadres filtering aanstaat. Je moet eens inloggen op je router en naar de instellingen kijken (in je browser typen 192.168.1.1)


Ipconfig van Computer 1 (is op de een of andere manier verandert)

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: strange-9d9230b
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : arnhem.chello.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet for hp
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-85-7D-CD-06
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 212.187.55.43
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 212.187.55.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.15.171.129
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.46.228.196
62.179.104.196
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 27 mei 2010 22:12:43
Lease verlopen . . . . . . . . . : zondag 30 mei 2010 22:12:43


Die "MACadres filtering" is trouwens uitgeschakeld. Ik kon alleen in de router inloggen via Computer 2, niet via Computer 1. Zo kom ik op een searchmachine (o.a. google) terecht. En ik heb alleen maar internet (ook al zit de kabel in de WAN) op Computer 1. Dit is een lastige probleem inderdaad. Als er nou maar een mogelijkheid was om de modem+router te resetten op een manier zodat je het kan instellen dat beide computers internet ervan neemt. Maar laten we het houden op dit probleem.
Ik kan trouwens ook alleen maar dingen doen met internet als de kabels gwn in de 4 poorten zitten dus niet in de WAN.
 
Je hebt nu de gegevens van UPC te pakken, waarschijnlijk omdat nu de kabel vanaf het modem weer (?) in een van de 4 poortjes van de router zit, de router is dan een verlengstuk van het modem, hetzelfde plaatje krijg je als je de PC kabel rechtstreeks in het modem prikt (probeer dat eens voor beide PC's, internet moet dan wel op beide werken, zo niet dan voor PC2 de aan/uit truc toepassen).
Bij post #6 was alles dik in orde, daar zie je in beide PC's de router en een verschillend IPadres, snap niet waarom het dan niet werkt.
Via de reset-knop van de router kan je terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen (let op: alle instellingen gaan dan verloren). Druk lucifer of paperclip in gaatje achterop (of een piepklein knopje) en houdt deze 15 seconden ingedrukt. Controleer ondertussen of de lampjes voorop de behuizing hierop reageren (WAN gaat uit). Als alle lampjes weer normaal branden is het apparaat gereset.
Zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455351 post #6 en zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=467745
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nu de gegevens van UPC te pakken, waarschijnlijk omdat nu de kabel vanaf het modem weer (?) in een van de 4 poortjes van de router zit, de router is dan een verlengstuk van het modem, hetzelfde plaatje krijg je als je de PC kabel rechtstreeks in het modem prikt (probeer dat eens voor beide PC's, internet moet dan wel op beide werken, zo niet dan voor PC2 de aan/uit truc toepassen).
Bij post #6 was alles dik in orde, daar zie je in beide PC's de router en een verschillend IPadres, snap niet waarom het dan niet werkt.
Via de reset-knop van de router kan je terug naar de oorspronkelijke fabrieksinstellingen (let op: alle instellingen gaan dan verloren). Druk lucifer of paperclip in gaatje achterop (of een piepklein knopje) en houdt deze 15 seconden ingedrukt. Controleer ondertussen of de lampjes voorop de behuizing hierop reageren (WAN gaat uit). Als alle lampjes weer normaal branden is het apparaat gereset.
Zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455351 post #6 en zie ook http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=467745


Ok, nu heb ik weer geprobeerd Computer 2 naar de woonkamer te verplaatsen en te vervangen door Computer 1. Dus in Computer 2 gaat de kabel door naar de modem. Dan heeft het wel internet na die aan en uit truc! Nu alleen nog kijken hoe er internet op Computer 2 kan worden gezet via de router zodat Computer 1 gewoon weer in de woonkamer kan en Computer 2 in een andere kamer.

Dit is trouwens de Ipconfig van Computer 2 als de kabel vanaf Computer 2 naar modem gaat.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: bigbroth-3efff3
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : arnhem.chello.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/100 VM Network Connection
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-02-AB-0B-8D
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 213.46.98.57
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::208:2ff:feab:b8d%4
Standaardgateway. . . . . . . . . : 213.46.98.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 10.15.171.129
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.46.228.196
62.179.104.196
fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 28 mei 2010 16:00:44
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 31 mei 2010 3:14:22

Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::ffff:ffff:fffd%5
Standaardgateway. . . . . . . . . :
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
6to4 Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : D5-2E-62-39
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 2002:d52e:6239::d52e:6239
Standaardgateway. . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Automatic Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : D5-2E-62-39
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:213.46.98.57%2
Standaardgateway. . . . . . . . . :
DNS-servers . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
fec0:0:0:ffff::2%1
fec0:0:0:ffff::3%1
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
 
Lees de links nog eens door en kijk eens wat een zekere Jeroen hier zegt over het aansluiten bij UPC http://computeridee.nl/blog.jsp?rubriek=1887976

Ok even voor alle duidelijkheid dit is wat ik moet doen volgens de sites die jij me gegeven heb:

- Eventuele virusscanners verwijderen
- De modem en router resetten
- Instellingen op beide computers instellen
- Door Ipconfig controleren op beide computers of de Standaardgateway en dnsserver hetzelfde zijn

Dat is wat ik tot nu toe heb begrepen en dat bericht van Jeroen. Ik heb het nog niet verteld wat misschien handiger was maar men modem is een "Arris TM502b/220" en men router een "ICIDU NI-707513"

Ik heb de handleiding opgezocht van mijn router en het blijkt dat ik wel de kabel van de modem in de WAN moet stoppen. Maar dan kan ik (zoals meedere keren gezegd) niks doen op beide computers. Maar ik heb gezien dat als ik de kabel van modem naar de router WAN doet, en kabel van Computer 1 in 1 van de 4 poorten zet, dan kan ik wel via Computer 1 op de router inloggen.
Wat ik alleen niet weet en dat zou een probleem kunnen veroorzaken welke instellingen ik moet invoeren.
 
Ok even voor alle duidelijkheid dit is wat ik moet doen volgens de sites die jij me gegeven heb:

- Eventuele virusscanners verwijderen
- De modem en router resetten
- Instellingen op beide computers instellen
- Door Ipconfig controleren op beide computers of de Standaardgateway en dnsserver hetzelfde zijn

Dat is wat ik tot nu toe heb begrepen en dat bericht van Jeroen. Ik heb het nog niet verteld wat misschien handiger was maar men modem is een "Arris TM502b/220" en men router een "ICIDU NI-707513"

Ik heb de handleiding opgezocht van mijn router en het blijkt dat ik wel de kabel van de modem in de WAN moet stoppen. Maar dan kan ik (zoals meedere keren gezegd) niks doen op beide computers. Maar ik heb gezien dat als ik de kabel van modem naar de router WAN doet, en kabel van Computer 1 in 1 van de 4 poorten zet, dan kan ik wel via Computer 1 op de router inloggen.
Wat ik alleen niet weet en dat zou een probleem kunnen veroorzaken welke instellingen ik moet invoeren.


Hey sorry voor het dubbelposten maar ik heb op beide computers in de router gegaan en alles gereset en op dynamic IP gezet. Daarna heb ik de manier van Jeroen nog een keer geprobeerd en raad eens? INTERNET EINDELIJK OP BEIDE COMPUTERS. Sorry voor de capslock maar ik ben gewoon blij!! Hartelijk bedankt voor je hulp en de geduld die je met me had. Deze probleem is officieel opgelost.!!!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan