Internet eraf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordidebruin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
89
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mnijn zoon niet meer op draadloos internet kan? Ik wil dat namelijk niet meer.
Dank U voor uw hulp. :)
 
Dat kan door je draadloze router opnieuw te configureren en het netwerk een andere naam te geven en de beveiliging sleutel te veranderen.
 
Of in de bestaande configuratie Mac filtering te gebruiken
 
Oke, bedankt. En hoe kan ik dat dan weer terugzetten? Sorry, maar ik ben niet echt iemand die hier veel vanaf weet ;)

Als hij zich goed gedraagd mag het namelijk weer terug.

Bedankt. :)
 
Dank u, maar ik bedoel eigenlijk gewoon via het configuratiescherm. Of is dat niet mogelijk?
 
Je kunt op de pc/laptop zelf de draadloze verbinding wel uitschakelen, maar ja, die schakel je ook zo weer in, dus dat is zinloos.
 
Als zoonlief een PC gebruikt (geen laptop dus) en de netwerkkaart een externe antenne heeft kun je natuurlijk kijken of je die er af kunt schroeven. Simpeler kan eigenlijk niet.

De hele netwerkkaart uit de PC halen kan natuurlijk ook maar is wat bewerkelijker.
 
Hmm nee hij heeft helaas een laptop, en geen computer.

Dus het niet mogelijk via configuratiescherm via zijn, of mijn laptop?
 
Nee, maar wat is er moeilijk aan om het even in de router in te stellen?
 
Dat stata toch duidelijk uitgelegd in de link die ik je gegeven heb
 
Ik weet niet hoe dat moet, ik heb dat soort dingen nog nooit gedaan.. :rolleyes:
Ik neem aan dat er in de doos van de router ook een handleiding zat? Gewoon even daarin kijken hoe je het wachtwoord kunt veranden, moeilijk is het niet.

mac adres filteren is leuk, maar of het ook werkt hangt af van hoe goed je zoon met computers is.
 
Dat kan ik nu niet doen, ik ben nu niet thuis, maar ik dacht 'misschien kan het nog makkelijker, via mijn laptop en dan het configuratiescherm en dan iets selecteren. Maar dat kan dus schijnbaar niet. Ik kan me herinneren namelijk dat ik het vroeger, een jaar terug ongeveer, wel zo heb gedaan, maar ik kan me niet meer precies herinneren hoe, in ieder geval niet met een router.
 
Dat kan ik nu niet doen, ik ben nu niet thuis, maar ik dacht 'misschien kan het nog makkelijker, via mijn laptop en dan het configuratiescherm en dan iets selecteren. Maar dat kan dus schijnbaar niet. Ik kan me herinneren namelijk dat ik het vroeger, een jaar terug ongeveer, wel zo heb gedaan, maar ik kan me niet meer precies herinneren hoe, in ieder geval niet met een router.
Tsja, je kunt het inderdaad uit zetten op de laptop maar, zoals al is opgemerkt, het is dan net zo makkelijk weer aan te zetten. Goed, je zou voor je zoon een nieuwe gebruiker aan kunnen maken met beperkte rechten zodat dat niet kan, maar even het wachtwoord van de router veranderen is dan veel simpeler en sneller.

Handleidingen zijn trouwens ook gewoon op de site van de fabrikant te vinden.
 
Okay, bedankt. Ik ben vanavond thuis, dan probeer ik het.
Maar op welke manieren zou hij dan toch op internet kunnen? Dan weet ik vast wat ik moet voorkomen of in de gaten moet houden. En hoe? Dan kan ik mogelijke programma's blokkeren.
 
als u het wachtwoord en de naam veranderd van de router dan kan uw zoon alleen op internet via een onbeveiligd netwerk als die in de buurt is maar niet meer op uw router tenzij hij goed met pc's is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan