thuis netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roman kardol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Berichten
3
goedemorgen allemaal

Ik heb sinds week appartement waarin ik netwerk wil aan leggen nu heb ik een aantal vragen :
er komen 2 laptops op draadloss netwerk die zijn voor normal gebruik
ik wil 1 computer neerzetten waarop ik kan downloaden film kan afspelen en die gewoon altijd aan kan blijven staan .
deze wil ik via netwerk kabel aansluiten hebben

kan ik nu het beste router in de meterkast plaatsen of tel kabel verlengen naar computer kamer?

tevens wil ik dat ik mijn computer via tv kan bedienen in de woonkamer (tv als 2de scherm)
heb nu al ff zitten rond kijken maar de beste oplossing lijkt mij dan om hdmi op te splitsen naar 2x netwerkkabel en die naar de tv toe te leggen.
of weet iemand hier soms betere oplossing

Groeten Roman
 
Als ik het goed lees ga je dus via ADSL een internetaansluiting nemen.
Dan krijg je een duidelijke handleiding van je internet aanbieder hoe je het moet aansluiten.
Er komt in ieder geval een splitter bij je telefoon aansluiting ( daar waar deze het huis in komt)
Vanaf die splitter kun je dan 1 kabel naar je computerkamer leggen en vanuit daar verder werken.
 
ja dat klopt allemaal

komt adsl maar heb alleen internet geen telefoon dus wil tel lijn eigenlijk naar com kamer gaan leggen of zeggen jullie dat is niet nodig snelheid blijft gelijk dan leg ik een netwerk kabel is ongeveer 25m

en iemand die meer info heeft over hdmi naar netwerk kabel??
 
De splitter zal geplaatst moeten worden waar de kabel het huis in komt.
Daar zit je zogenoemde rsa aansluiting.
en van splitter naar router is gewoon een telefoonkabeltje, dus geen netwerkkabel
 
Welkom op Helpmij.:)

Wat wil je met HDMI naar netwerk-kabel voor elkaar krijgen?
 
HDMI over utp dat kan met dit.
zo verstuur ik teksten van mijn computer naar een 2 tal lcd schermen, informatieborden dus.
 
De splitter zal geplaatst moeten worden waar de kabel het huis in komt.
Daar zit je zogenoemde rsa aansluiting.
en van splitter naar router is gewoon een telefoonkabeltje, dus geen netwerkkabel

zal het meeste voor films worden gebruikt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan