Snelste verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
118
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd ''nieuw'' internet van ziggo. (alles in 1 extra, 50mbps)
Als ik mijn laptop via de kabel direct op de router aan sluit dan haalt hij 50 mbps. Nou ik ik nog een computer boven staan en die werkt nu via een draadloze verbinding. Met de draadloze verbinding haalt hij rond de 15 mbps.

Nou zou ik graag ook die 50 mbps ook op mijn computer willen halen (in iedergeval 30 a 40mbps)
Is het nou verstandig om een betere netwerkkaart te kopen voor in mijn pc of is het verstandiger om over te stappen naar Dlan (weet eigenlijk niet of dit nou beter is dan draadloos).
Als het echt niet anders kan dan kan er een kabel worden getrokken maar het liefst los ik het op een andere manier op.


Mvg,

Pannakru0
 
Draadloos is vrijwel altijd trager dan kabel. Waarschijnlijk haalt die computer via de kabel dezelfde snelheden als de laptop.
 
Maar het type draadloze adapter heeft zeker invloeg.

Heb je een wireless B adapter, ben je stukken langzamer dan met een wireless N
 
En een verbinding via Dlan? Kan die snelheden van 50mbps aan?

thanks voor de snelle reactie;)
 
Dlan geeft erg wisselende resultaten. De een zweert erbij, de ander vindt het niks.

De meeste testen zijn niet echt positief
 
Oke na dan valt Dlan denk ook af voor mij.

Dus als ik over ga naar een wireless N netwerkkaart zou hij de 40mbps kunnen halen? Of is het verschil niet zo groot?
 
Laatst bewerkt:
Is de router waar je over spreekt een N-router?
Indien dit niet het geval is dan heeft het volgens mij weinig of geen zin om een wireless N netwerkkaart in je computer te steken.
Normaal is de overdrachtsnelheid van Wireless N alleszins groter dan dlan.

Uit je beschrijving denk ik echter te kunnen afleiden dat je router beneden staat en je computer boven staat en het plafond speelt als "hindernis" dan ook een rol in het draadloze geheel.

Bedraad ga je dus zeker een hoge snelheid halen. Lijkt mij verder een praktische (bedrading naar boven) en financiële overweging [aanschaf nieuwe N netwerkkaart / (N-router)] en bovendien is er nog de vraag hoe noodzakelijk het is om de hoogst mogelijke snelheid te halen.

grtz
 
Laatst bewerkt:
De router die beneden staat ondersteund ook N dus dat gaat wel lukken.
Alleen 50 euro voor zo'n kaartje is nog aardig prijzig. ( mijn pc staat inderdaad 1 verdieping hoger)

Is een kabel trekken zelf te doen of moet je daar echt iemand voor inhuren? want dan ga ik denk toch voor een directe aansluiting via de kabel.
 
Je kan ook met een powerline werken. Dat is internet via het stopcontact, hier moet je geen nieuwe bekabeling voor aanleggen. Bij ons werkt het in ieder geval prima
 
Ja dat heet Dlan toch? of zit ik nu helemaal fout? :p
Hoor dat nou niet echt veel beter werkt dan draadloos.
 
Is een kabel trekken zelf te doen of moet je daar echt iemand voor inhuren? want dan ga ik denk toch voor een directe aansluiting via de kabel.

Je hoeft enkel bestaande gat(en) in je plafond/muur/muren te gebruiken om daar de kabel doorheen te trekken of indien deze niet aanwezig zijn zal je nieuwe gat(en) moeten maken.
Misschien moet je hoogstens een langere kabel kopen maar tenzij je niet over het nodige gereedschap beschikt, zie ik geen enkele reden waarom je daar iemand voor zou moeten inhuren.

Ja dat heet Dlan toch? of zit ik nu helemaal fout?

Dlan = powerline/PLC/powerlan
Dlan is gewoon een minder vaak gebruikte term.

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan