Zwart beeld bij windows movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmuurt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
3
Hoi,

ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik een vraag heb. Ik weet trouwens ook niet of het hier goed staat maar dan moet je het maar eventjes verplaatsen.

Ik vind het leuk om te filmen en dan te bewerken, niet dat ik het heel goed kan ofzo maar oke... Ik heb een filmcamara, niet zo'n dure, gewoon één van rond de 100 euro. Dat zijn allemaal AVI. bestanden. Als ik die invoeg op windows movie maker, en ik wil knippen dan krijg ik heel vaak zwart beeld als ik wat van de rechterkant wegknip zegmaar. Als ik aan de linkerkant een stuk weg haal blijft het beeld normaal. Moet ik het dan omzetten? Ik heb wel een opzet progamma maar die is niet heel goed, en dan zie ik heel veel pixels en dat vind ik ook zonde... Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Liefs.
 
Trouwens, ik kan AVI. bestanden niet eens invoegen. Die ondersteunt Windown movie maker toch wel? En nu..?
 
een avi zegt niet zo heel veel, het gaat er meer om wat er in zit (de codec)
haal zo'n avi eens door gspot heen en plak hier een screenshot

www.headbands.com/gspot/

heb je wel eens een codec pakket geinstaleerd?? zo ja welke
 
Nee ik heb nog nooit codecs geinstalleerd, weet niet hoe dat moet. Ik heb echt niet veel verstand van Pc's hoor...

Ik weet niet of ik het goede gedaan heb maar hier heb je de screen:
 

Bijlagen

  • rwerrr.jpg
    rwerrr.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 103
korte uitleg van wat je ziet in gspot

links : container = AVI (maar dat wisten we al)
links daaronder : audio , met een groen vakje 'codec (s) installed (goed dus)
rechts boven : video , H264 is de codec met een rood vakje 'codec (s) not installed (niet goed dus)
goed je mist dus de H264 codec

instaleer een goed codec pakket, ik vind zelf k-lite goed
http://codecpack.nl/klcodec.htm
instaleer trouwens nooit zomaar codec's, er zijn er heel veel met virussen. ook nooit meerder pakketen

dan loop je nog tegen het volgende probleem aan, volgens mij gaat moviemaker niet (zo goed) om met 264 codec
ik heb 'm er hier niet op staan dus kan het niet voor je proberen.

laat het maar weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan