ziggo en 2 ipadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpdeskje

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
266
Mag je 2 ipadressen krijgen van ziggo?

Ik was een internet probleem bij goede vrienden van me ouders aan het oplossen en ik heb toen alles moeten resetten. Nu heb ik vanaf de modem naar de router een britch verbinding gemaakt en ik krijg nu van de router 2 x een wan ipadres van ziggo dat 2 keer begint met 83.83.

Volgends mij is dat tegen de regels en toen ik het vroeg aan ziggo wisten ze het ook niet en moest ik een nummer van 0900 bellen van 65 cent per min. Ik vroeg heb je een TD die deze vraag niet kan beantwoorden? Nee want dan moet je weken wachten want dan word er een ticket aangemaakt. Volgens mij mag ik gewoon niet weten dat er een lek zit in de modem van hun.

Ik kan dus nu zoveel ipadressen aanmaken op die modem. Gecontroleerd op beide pcs met whatsmyip.org en beide geven ze een ander ipadres op beide computers. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat de modem dat doet.

Met vriendelijke groet,

helpdeskje
 
Ik weet niet de oplossing, echter als je nog eens Ziggo belt, doe dat dan via 1200, dat is het gratis nummer van hun, alleen vermelden ze dat niet, de buggers....succes
 
Dat is geen lek hoor, als ik hier (een UPC abbo) .. Een switcht direct op het modem aansluit, en vervolgens een aantal PC's die om een DHCP vragen, dan krijgen ze een ieder keurig een publiek UPC ip adres :)

Is geen lek van je modem .. Je modem is niet meer dan een doorgeef luik, en dan wel 1 op 1 wel te verstaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan