Directory copieren naar exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnymax

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Berichten
8
Ik beschik over een ruim aantal mp3's. Ik zou deze graag vanuit mijn directorie copieren naar exel om deze verder te bewerken. Hoe kan ik dat doen?
Dank bij voorbaat
 
ik neem aan dat je alleen een lijst wilt hebben en niet de muziek zelf

Dit kan in een paar stappen

-ga naar start->uitvoeren en type cmd
-je krijgt dan een dosbox
-blader met het commando cd naar de map van je mp3s
-type dan het volgende commando dir *.mp3 /b /s >lijst.csv
-in de hoofdmap van je mp3s staat nu een bestand lijst.csv. hierop kun je dubbelklikken en exel opent dan.
 
Ik ben een leek in deze materie en niet meer van de jongste (65j). Kan ik misschien wat uitgebreider uitleg krijgen want het lukt mij niet om dit te doen.
 
Geen probleem, we helpen hier graag. Het best kan ik helpen als ik de volgende informatie heb, omdat de opdrachten per versie van Windows kunnen verschillen namelijk

-Besturingssysteem (XP/Vista/Windows 7/of ...)
-Taal van het besturingssysteem (Nederlands/Engels/of...)
-Het volledige pad waar de mp3's staan. Dit is iets als bijv. D:\Data\Muziek\MP3 . Als de MP3's onderverdeeld zijn in meerdere mappen dan hoef ik alleen de hoofdmap te weten.

Hiermee kunnen we wel precies aangeven hoe je dit voor elkaar krijgt. We zijn tenslotte nooit te oud om te leren.
 
Ik gebruik een nederlandse versie windows vista.
Mijn bestanden staan onder c:gebruikers\Ronny\bestanden\muziek\bewaren.
Alvast veel dank op voorhand voor uw hulp
 
Ronny, ik probeer de stappen zo duidelijk mogelijk te omschrijven, maar schroom niet om te vragen als iets niet duidelijk is of onverwachte resultaten oplevert.

-Toets [Win]+R <-Windows toets samen met de letter 'R'
-Type in de lege regel die verschijnt het commando CMD gevolg door [Enter]
-Er verschijnt nu een zwart scherm. Dit is de DOS box. Het meeste werk gaan we van hieruit doen