Video bestand op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Via utube catcher kun je via youtube een filmpje downloaden op verschillende manieren. Als avi, mov, mpeg enz enz. Ik heb geen dvd brander dus wil ik m op cd branden en op een dvd speler bekijken. Welke extentie moet ik dan gebruiken?
 
Dat ligt er maar net aan wat jou dvd speler ondersteunt.

Een dvd kan je er niet van maken en voor zover ik weet is voor een cd dan alleen een videocd een optie. Maar zoals ik zei, je dvd speler moet deze wel af kunnen spelen. anders heeft ook dat geen zin.
 
En welk formaat moet ik dan gebruiken? En dan branden als data (met nero) of als video?
 
Wat bedoel je met formaat? Nero heeft gewoon de optie om een video-cd te branden.

Maar kan je dvd speler daarmee overweg?
 
een vcd is mpeg en een s-vcd (s=super) is mpeg2
beide zullen wel op veel spelers het doen, let op een (s)vcd is net als dvd -je moet 'm maken en het is dus niet zomaar data branden.
je hebt dus echt een programma nodig om het video bestand om te zetten naar (s)vcd.

een hoop spelers kunnen tegenwordeig ook een avi afspelen, die kan je dan wel als data branden.

en welke je moet downloaden, ik zou zeggen probeer er een paar en kies voor het mooiste resultaat
mov is een wat minder gangbaar formaat in windows land dan bv mpeg of avi.


[=sarcastische mode] ook het het video formaat "enz enz" geeft een heel goed resultaat [sarcastische mode OFF]
als je geen link geeft naar het prog dat je gebruikt kunnen wij ook niet zien welke formaten er nog meer uit komen en dan hebben we dus niks aan "enz enz"
 
En Turn, welke dvd speler heeft ts. Ik bedoel je tips zijn perfect, amar als de dvdspeler een oudje is bestaat de kans dat geen van de opties werkt.

Dus zou prettig zijn als we daar nog een antwoord op krijgen.
 
1 vakantie later :)

als ts gebonden is aan cd en aan een wat oudere dvd speler (maar nu wordt het dus koffie dik kijken)
dan zou ik gaan voor mpeg en hier een micro-dvd (dvd op cd) of een (s)vcd van maken

mocht de dvd speler wat nieuwer zijn (is al een paar jaar zo) dan zou ik de avi nemen en deze gewoon als data branden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan