switch & router vervangen door pc met bijhorende software

Status
Niet open voor verdere reacties.

xtremegamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
273
Hallo,

ik leg even mijn situatie nu uit :
xmkbj5.png


de DC-AD2000 = telenet HD digicorder heeft een andere IP dan het internet IP die m'n isp geeft (vandaar de switch).

deze heeft een ip-range van 10.xxx.xxx.xxx terwijl m'n internet ip-range 84.xxx.xxx.xxx is.

de rest is allemaal op de router geconnecteerd via powerline adapters.

wat ik wil :) :

u6cma.png


en de daarbij horende vragen :

1) is deze opstelling - stabiliteit & snelheid gewijs beter of slechter dan vorige opstelling ?

2) welke software zou het beste deze taak kunnen opnemen ? (heb al clearos geprobeert , belooft dat te kunnen)

3) kan in deze opstelling mijn HD digicorder nog een ip in de range van 10.xxx.xxx.xxx krijgen ?

,Greetz

XtremeGamer
 
Laatst bewerkt:
1+2. Ikzelf heb grote voorkeur voor een hardware-apparaat ipv. een gateway-pc. Ik vind dus dat de stabiliteit niet verbetert op de voorgestelde manier, maar wellicht kan een dedicated Unix machine (met firewall etc.) de rol van gateway-pc vervullen. Ik zou er in ieder geval geen Windows machine/Windows server voor gebruiken.
Een tip welke Linux variant het best (meteen) aansluit op wat je wilt heb ik niet, misschien hebben anderen daar nog een goede tip voor.
3. Je digirecorder gaat in de nieuwe setup geen nieuw ip-adres krijgen. Je zult dus een switch moeten handhaven die op de provider-modem is aangesloten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan