Gedeelde map niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
320
hoi

ik heb een vaste pc en een laptop met draadloos internet.
Op beiden heb ik bestands en printerdeling aangezet en ze in een werkgroep @HOME gezet.
Op zowel de pc als de laptop heb ik een map gedeeld en aangegeven dat netwerkgebruikers bestanden mogen wijzigen.
Nu kan ik vanuit de pc wel in een gedeelde map vd laptop komen, maar niet andersom. Zodra ik de gedeelde map van de pc gevonden heb met de laptop en ik wil deze map openen, krijg ik de volgende melding

melding.JPG


en een andere map zegt het volgende

melding2.JPG


Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
 
Laatst bewerkt:
de pc's vinden elkaar wel? ping eens van de ene naar de andere pc dan weet je iig zeker dat ze wel goed verbonden zijn
 
dat gaat prima, ik vind beiden computers ook wel en ik krijg ook de mappen te zien die gedeeld zijn. Alleen kan ik vanuit de laptop de pc map niet openen, dan krijg ik de foutmeldingen
 
ik heb nog steeds het zelfde probleem!

heb wel inmiddels meer informatie.
Ik heb op de pc een oud image teruggezet, dit lost mijn probleem volledig op! De laptop kan nu ook de pc benaderen en vice versa.
Alleen wil ik niet dit oude image gebruiken maar mijn nieuwe image (waar het dus niet werkt). Maar goed, het ligt dus niet aan mijn aansluitingen of netwerk, maar het zit ergens in de instellingen in XP.

Wie heeft een oplossing?
 
heb een oude image van mijn win xp teruggezet en daarmee werkt het wel, probleem dus wel opgelost, maar oorzaak blijft onbekend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan