Probleem met beeld en geluid bij Movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

monikaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2010
Berichten
4
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd steeds vaker problemen met het gelijk lopen van beeld en geluid in Movie Maker.
Ik ben nu bezig om stukjes uit verschillende clips met hetzelfde nummer aan elkaar te plakken en daaronder wil ik de mp3 van datzelfde nummer zetten.
Het probleem is alleen dat dit bijna niet te doen is aangezien iedere keer het beeld niet gelijk loopt met het geluid. Als ik de clip vanaf het begin afspeel klopt alles perfect, maar zodra ik doorspoel of verder klik klopt het geluid opeens niet meer. Het is heel vervelend als je iedere keer opnieuw moet afspelen om te kijken of de clip goed aansluit.
Het nummer is in werkelijkheid ook 4:01 maar in Movie Maker geeft hij aan dat het nummer 5:33 duurt. Inkorten heb ik al geprobeerd maar dat verhielp niet mijn probleem met het synchroon lopen van het filmpje.

Ik heb vorige week hetzelfde gedaan met een ander nummer en andere clips en toen had ik geen probleem.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb op internet al gezocht en vanalles gedaan maar niks hielp tot nu toe.
Alvast bedankt :)
 
heb je niet twee andere versies van het nummer????

Ik heb eerst een originele mp3 gebruikt. Ik had net al al een andere mp3 van hetzelfde nummer geprobeerd, dit maal van youtube geript. Maar had ook weer hetzelfde probleem. Heb ook al geprobeerd om de delen die goed waren op te slaan en die daarna te openen en opnieuw erin te zetten, maar ook hetzelfde probleem. Dus aan de gedownloaden filmpjes kan het niet liggen. Heb op internet wel gelezen dat er meer mensen waren met dit probleem maar niemand daar die een oplossing had.
Kan bij help in Movie Maker ook niks erover vinden. Vind het vreemd :confused:
 
kun je al die clips niet tegelijk met het geluid in de tijdbalk zetten????
dan loopt ie waarschijnlijk wel gelijk:):)
 
kun je al die clips niet tegelijk met het geluid in de tijdbalk zetten????
dan loopt ie waarschijnlijk wel gelijk:):)

Weet niet precies wat je bedoeld. Maar het gaat dus om een nummer van Westlife, de mp3 ervan zet ik eerst onderaan in de balk. Nu heb ik in totaal 10 verschillende liveoptredens van dat nummer en daar knip ik stukken uit en zet die dan onder in de balk bij de video. Maar het is dus de bedoeling dat al die beelden aan elkaar sluiten en het geluid van de mp3 ook goed loopt met dat beeld. Het geluid van de filmpjes zelf is niet mooi en er zit ook verschil in, vandaar dat er ook een goede mp3 onder moet.
 
Ik heb exact het zelfde probleem.
Alleen bij mij is het nog simpeler gegaan, ik begon gewoon met een nieuwe film te maken, (allemaal losse stukjes film achterelkaar, met daaronder een mp3tje, easy.. zou je zeggen:()

Bij mij loopt het beeld alleen met het geluid samen als ik het idd van het begin afspeel. als ik ergens in het midden klik dan loopt het geluid 5-10 seconden achter op het beeld.
Aan het begin van de film had ik er niet veel problemen mee, maar nu de film langer word moet ik wel heeeel lang kijke voor ik op het punt kom waar ik wil zien of het klopt.

Als ik kijk naar het mp3tje klopt het gewoon (aan de geluidsgolven te zien) alleen op het eind van het mp3tje zit een hele lange horizontale streep (betekend dus dat daar geen geluid afgespeeld word), maar dat word er wel, want het nummer is nog niet afgelopen.

iemand?!!?!!?:shocked:
 
Ja, wat jij beschrijft is precies wat ik ook heb! Ik heb het ondertussen nog steeds niet kunnen oplossen. Heel raar, heb al verschillende bestanden muziek gebruikt, maar helpt niks.
 
ja ook raar heb namelijk al meerdere soortgelijke filmpjes gehad waar het geen probleem was. t is vandaag pas gekome, ga kijke hoe ik het kan oplosse. wat me opviel vandaag is dat hij het mp3tje evenlang maakt als het mp3tje dat ik gebruikte in mijn vorige project.

het orginele mp3tje wat ik gebruik voor project 2 is 3:45 minuten en het mp3tje wat ik gebruikte in het vorige project was 5:14 minuten. en nu heeft hij mp3-2 dus evenlang gemaakt :S

ff uitzoeke dus en dan zeg ik t natuurlijk nog fftjes :p

(ALS HET ME LUKT :p)
 
Laatst bewerkt:
HET IS ME GEWOON GELUKT!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

oke oplossing van mij:
er in plaats van een .mp3 een .wma bestandje van te maken.


je hebt wel een converteer (omzet) programaatje nodig, maar deze onderstaande is gratis en helemaal veilig.
Deze oplossing duurt maar maximaal 5 minuten. valt mee toch? ;)

1. download het programma mediamonkey en instaleer deze:

De directe download: http://www.mediamonkey.com/sw/MediaMonkey_3.2.2.1300.exe

of ga naar http://www.mediamonkey.com/ als je die bovenstaande link niet vertrouwd (is gewoon een shorcut gelijk naar de download hoor om je het makkelijker te maken ;))

2. Open MediaMonkey.

3. Ga linksboven naar: bestand -> URL of bestand openen -> bladeren zoek het mp3tje dat je wil gebruiken, en open het.

4. selecteer je mp3tje

5. Ga middenboven naar: Extra -> Audio-indeling converteren

6. In het scherm dat nu naar boven komt ga je naar rechtsboven, daar staat: Indeling: [mp3]. selecteer dan WMA.
Je kan nog een map kiezen waar je hem wilt hebben, dit doe je midden boven achter Doel:
Druk dan op Ok (rechtsonder) en hij word omgezet van mp3 naar wma!

7. Ga weer naar windows moviemaker, druk linksboven op Media importeren zoek je zojuist gemaakte .wma liedje op in de map waar je hem had opgeslagen in stap 6, en open (importeer) deze.

8. Sleep je zojuist in stap 7 geïmporteerde bestand op de tijdlijn (bij audio/muziek)

En voila! hij doet het weer normaal! ;)
Mocht hij het toch nog niet doen, probeer dan is om niet WMA (zie stap 6) maar 1 van de andere soorten te kiezen. Ik beveel je dan aan om WAV te nemen, omdat ik zeker weet dat windows moviemaker die kent.

Heel veel plezier met het weer focussen op de timing van beeld en geluid TEGELIJK :p

Sorry als ik het een beetje opgeschreven heb alsof het voor dummies is, maar mensen die hier naar googelen hebben misschien minder kennis van computers enz. dus vandaar ;)
als jij of andere nog vragen hebben hoor ik het graag.

Avloecx.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan