netwerk win7 winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Berichten
367
he,

ik heb al een tijdje een laptop met windows 7 erop.
nu was het probleem dat ik bepaalde zaken (pc en logo programatie) niet kon doen op een windows 7.
nu heb ik een oude bak van zolder gehaald en hier een xp op gezet.
het probleem is dat die bak geen wifi heeft ingebouwd, die laptop wel.
als ik nu gewoon een utp kabel tussen de twee pc's steek kan ik de internetverbinding van mijn laptop dan niet delen met die van de xp?

bedankt

dj technics
 
Datauitwisseling over een UTP kabel naar een andere computer is wel mogelijk maar niet mer een standaard straight (gewone internet kabel). Om een peer-to-peer verbinding op te zetten moet je zelf een kabel knippen of een p2p kabel kopen. Ik raad je aan gewoon een UTP kabel in de router te steken en dan via de win7 computer een verbinding te maken. Bestands overdracht kan je door dmv FTP ofzo.
 
wat is er dan speciaal aan zo'n kabel?
zo'n kabel maken is niet echt een probleem.
ik heb zo'n tang en die stekkertjes zijn snel gekocht?
 
Maar de vraag is, ga je zoveel moeite doen om een crossover kabel te maken? Voor 15 euro heb je een draadloze usb ontvanger, dat is ongeveer evenveel als de tang alleen en werkt misschien nog wel beter.
 
ja die moeite wil ik doen.
ik heb hier nog wel een usb ontvanger maar ik zou het bekabelt willen doen.
ik heb de tang al.
ik moet alleen de stekkertjes gaan kopen maar wat is er dan speciaal aan zo'n p2p kabel?
 
Hoi !

Yep !

Kabel op beide PC'S aansluiten, en e netwerkwizzard draaien.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Heb er hoogst zelden problemen mee, maar ja....

Greetz,

Harry.
 
en zou dit niet kunnen werken via bleutooth?
gewoon om internet te delen

de windows 7 laptop heeft bleutooth ingebouwd en ik heb hier nog een bleutooth usb stick liggen ook.
 
Kan ook, heeft alleen wel een overdachtssnelheid van 1Mbps dus dat schiet niet echt op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan