mjpg bestand??

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Berichten
3
de filmpjes gemaakt met een canon ixus zijn ongewild veranderd in een mjpg bestand zodat ze niet meer kunnen afgespeeld worden? Ik begrijp niet wat ik heb gedaan , voorheen was er geen probleem. in mijn mappen staan ze als avi vermeld.
Steeds is er de vermelding:Kan het bestand niet afspelen.

Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.
 
in mijn mappen staan ze als avi vermeld.
en dat is geruststellend. Het bestandstype is en blijft AVI, dat MJPG is geen bestandstype maar een "codec" waarmee de video is gecomprimeerd. De audio van het filmpje wordt met een audiocodec gecomprimeerd. De aldus gecomprimeerde video en audio stromen zitten in een AVI-bestand dat alle spelers kunnen afspelen. Het is vreemd dat de MJPG-codec bij jou kennelijk corrupt is geraakt. Je kan
- een herstelpunt terugzetten van vóór het optreden van het mankement
- een virusscanner draaien zoals MBAM (zoek even op dit forum)
- zoals aangegeven door mcjack een codec-pack installeren
 
heb ondertussen al van alles gedownload, heb het zo een beetje opgegeven... alleen met Quick Time Player kan ik de filmpjes spelen, maar ik zou ze graag bewerken tot één geheel maar dat doe ik meestal met het programma Windows movie maker en dat lukt nu ook niet??
 
hoop niet dat je allerlei codecs en codec pack's heb geinstaleerd en laten staan
veel door elkaar heen kan problemen geven en er zijn ook veel codec's met virussen er in --maar dat terzijde--

wellicht verschilt het wat er voor codec gebruikt wordt in een mjpeg per camera
kan je eens zo'n filmpje door gspot heen halen en hier een screenshot plakken.

als ie door quicktime wel afgespeeld wordt dan ga ik toch denken aan een .mov
en de orginele quicktime is volgens mij niet zo vlot met het delen van zijn codecs (dat een ander programma dus ook deze mag gebruiken)
en dan wordt omzetten ook lastig

http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=100698
wellicht
of anders zou super het ook moeten doen
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

o ja , converteren doe je het liefst naar dv-avi
dit is zonder compresie en dus weinig verlies en lekker snel, nadeel dv-avi neemt veel ruimte in beslag ( 13 gig per uur of meer)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan