De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is..

Status
Niet open voor verdere reacties.

vistazuigt

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Berichten
6
Hallo..

Het volgende: Ik heb Vista home premium opnieuw geinstalleerd na een crash. Na deze eerste actie uiteraard een windows update uitgevoerd, welke regelmatig erg erg traag reageerde, of 'stilstaand' (0% voortgang) aan het downloaden was. Niet dat dit het probleem is, maar heeft wellicht met de oorzaak te maken hiervan. (In het logboek van windows update staan overigens ook een heleboel updates als 'mislukt' aangemerkt).

Mijn probleem: Ik heb nokia pc-suite geinstalleerd (meerdere malen) en krijg na de installatie de bevestiging dat het installeren gereed is. Bij het opstarten van het programma echter krijg ik de volgende melding:

'De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenislogboek toepassing voor meer informatie.'

Ik heb overigens Avast antivirus geinstalleerd, waarvan ik de schilden (tijdelijk) heb uitgeschakeld. Ook de windows firewall staat uitgeschakeld.

Is er iemand met een oplossing, voor ik de glaszetter moet gaan uitleggen wat die laptop in m'n tuin doet?

Alvast dank.. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je misschien nog het .NET framework moet installeren vanaf de site van Microsoft.

hier kun je .NET 3.5 downloaden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij:thumb: dat de updates traag downloaden kan komen omdat automatische updates al aan het downloaden is, als je ook nog de echte windows update gaat downloaden gaat het nog trager ;)
 
Nog geen oplossing. .NET vanmiddag geinstalleerd, melding bij het opstarten van PC suite blijft hetzelfde..

Iemand een suggestie voor een oplossing nog?

Grt
 
De melding geeft aan dat je in de Logboeken moet kijken (ik neem dat hier het Toepassingen logboek van Windows bedoeld is).

Kijk daar dus in: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Dan googelen op kernwoorden die je vindt in de bijbehorende logboek-vermelding.

Succes,

Tijs.
 
Kan activeringscontext voor 'C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe' niet maken. Kan afhankelijke assembly Microsoft.VC80.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="8.0.50727.4053" niet vinden. Gebruik sxstrace.exe voor een gedetailleerde diagnose.
-----------------------------------------------------
Dit is wat ik vinden kan in de event viewer. Waar zou ik nou op moeten googlen dan?

Het vreemde is, dat ik voorheen ook vista draaiend gehad heb op mijn laptop, en dit probleem zich toen niet voor heeft gedaan.
Begin vermoedens te krijgen dat er meer aan de hand is, aangezien ik momenteel een aantal 3D-tekenpaketten voor m'n werk aan het installeren ben en ze verschrikkelijk traag opstarten. Hiernaast kreeg ik zojuist bij het opstarten van yahoo messenger ook al een melding dat er een fout optrad waardoor het werd afgesloten, dus gelijk maar weer geheel verwijderd.

Thx voor de snelle reacties trouwens!!
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen googlen op: assembly Microsoft.VC80.CRT processorArchitecture x86 sxstrace.exe not found

Je zou dan via de gevonden pagina's (o.a.) de tip kunnen krijgen om Visual C++ Runtime Libraries te installeren, maar als ik het goed begrijp zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn. Ik zie dergelijke problemen o.a. gerelateerd aan half gelukte of matig geupdate installaties van Microsoft Visual Studio, vraag je dus af of je Visual Studio (of een andere software ontwikkelomgeving) nu inderdaad op je computer hebt.

Die Runtime-libraries kun je hier ophalen. Ik vermoed dat in jouw geval (zéker als je Vista 32-bit gebruikt) je vcredist_x86.exe moet downloaden op die pagina (er staan 3 download knopjes op, met links ervan een 'beschrijving').

Kijk of je evt. daarna ook deze Runtime-libraries (wéér vcredist_86.exe) moet downloaden en installeren, maar ik verwacht dat je dan een melding zult krijgen dat je reeds up-to-date-bent (vanwege de installatie genoemd in de vorige paragraaf).


Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd de file zoals beschreven te downen en te installeren, maar krijg de volgende melding:

--Dit installatiepakket wordt niet voor dit type processor ondersteund. Neem contact op met de leverancier van het product.--

Heb nu het vermoeden dat het installeren van de windows updates niet volledig uitgevoerd is. Ook omdat jij praat over de verschillende noodzakelijke onderdelen die geinstalleerd moeten worden bij deze updates. In de update geschiedenis zie ik een hoop mislukte en geannuleerde updates. Moet ik daar misschien eerst wat aan doen??

Heb geprobeerd om ze opnieuw te installeren, maar krijg dat nog niet voor elkaar, omdat er geen optie aanwezig is als 'herinstalleren' oid.
Overigens vindt windows updat nog steeds elke dag een aantal (dan weer 2, dan weer een stuk of 10) nieuwe updates.. Is dat normaal, of heeft dat ook weer betrekking op de gemiste 'kansen'?

Gr. Jeroen
 
Gebruik je 64-bits Vista, dan zou je kunnen proberen de vcredist_x64.exe versie te downloaden en proberen.

Tijs.
 
Nee, geen 64 bits. Heb de andere 2 wel allebei geprobeerd, beide dezelfde melding (Stonden 3 opties....)
 
Dan geef ik het op. Gegeven wat je allemaal gemeld hebt tot nu toe m.b.t. de problemen die je hebt en hebt gehad zou ik toch voorstellen een volledige herinstallatie te doen, daarna alle updates laten installeren, en dán pas aan de slag gaan met de installatie van software (zoals dat PC Suite etc.)
Niet vergeten vooraf je mail, documenten etc. veilig te stellen op CD-rom, memory-stick etc.

Natuurlijk kun je ook kijken of er misschien andere/nieuwere software is op de website van Nokia, maar ik vermoed dat die er niet is.

Tijs.
 
Oke, dan gaan we dat maar proberen deze week. In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover!!

Heb eigenlijk nog een overig vraagje waar ik graag een mening van een windows kenner over zou willen hebben. Aangezien dit niet echt aansluit op dit topic en het te voorbarig is om hier een neiuw topic over te openen, zou ik je een vraag middels email mogen sturen?

Fijn weekend nog.
Groet
 
Laatst bewerkt:
Weliswaar erg laat, maar toch ...

Onlangs hetzelfde probleem voor een ander moeten oplossen.
Heb toen een systeemherstel van enige dagen terug uitgevoerd. Daarna liep alles weer.

Oorzaak zeer vermoedelijk, zoals Thijs ook al aangeeft, een afgebroken programma installatie als gevolg van tekort aan schijfruimte.

Eerst de schijf opgeruimd, toen herstelpunt teruggezet van voor de foutieve installatie, waarna alles OKÉ was.

JanM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan