Hoe xml bestanden lezen onder snow leopard

Status
Niet open voor verdere reacties.

rappie pappie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
232
Hoi, ben mijn nieuwe Imac een beetje aan het inrichten, en ben bezig met alle paswoorden uit firefox onder windows naar safari op de Imac te verplaatsen. Helaas moet dit allemaal handmatig, en de manier hoe ik het doe is om vanuit firefox de paswoorden in een xml bestand op te slaan om daarna ze te proberen te lezen onder Mac OS X, en ze daarna in Safari in te voeren.

Hoe kan ik het makkelijkste xml bestanden lezen onder Mac OS X.
 
Ja, op google had ik ook al gekeken en de eerste de beste betrouwbare programma via apple.com gedownload. (Microsoft Office Open XML File Format Converter). Als ik het bestand sleep naar deze converter zeg hij dat hij het bestand niet herkend. :rolleyes:

Het zou toch niet zo moeten wezen dat ik weer office voor mac moet gaan installeren om dit allemaal te realiseren.

Vond het alweer vervelend om mijn systeem te vervuilen met microsoft programma' s voor de MAC.

Is het nu de enigste manier om via google te zoeken en 30 progjes te gaan installeren en te proberen om een simpel xml bestandje te openen?

In ieder geval staat Microsoft Office Open XML File Format Converter er al op en herkend het xml bestand niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij opent Snow Leopard standaard XML-bestanden met Dashcode.

Anders werken Safari en TextEdit ook wel.
 
Hier gaat hij. Je kan je Firefox bladwijzers exporteren als XML? Dan kan je ze via Firefox op je Mac ook weer importeren. Dus op Windows je Firefox bladwijzers exporteren als xml. Dan die XML weer importeren in Firefox op je Mac. Maar dan staan ze nog niet op Safari. Bij Safari kan je in je menubalk kijken onder Archief>importeer bladwijzers. Daar kies je Firefox. Dan moet hij ze, als het goed is, in Safari importeren. Het is wel omslachtig, maar dat zou hem moeten zijn.
Maar jij wilt je paswoorden ook importeren? Ik denk dat het slimste is om het handmatig te doen. Zoals boven al omschreven. XML bestanden openen meestal in Teksteditor.

Groet, Peter
 
Laatst bewerkt:
Hier gaat hij. Je kan je Firefox bladwijzers exporteren als XML? Dan kan je ze via Firefox op je Mac ook weer importeren. Dus op Windows je Firefox bladwijzers exporteren als xml. Dan die XML weer importeren in Firefox op je Mac. Maar dan staan ze nog niet op Safari. Bij Safari kan je in je menubalk kijken onder Archief>importeer bladwijzers. Daar kies je Firefox. Dan moet hij ze, als het goed is, in Safari importeren. Het is wel omslachtig, maar dat zou hem moeten zijn.

Groet, Peter
Dit was mij al gelukt. Het gaat op dit moment om het XML bestand met paswoorden uit firefox die ik gewoon wil lezen om ze daarna per site handmatig te gaan invoeren in Safari.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij opent Snow Leopard standaard XML-bestanden met Dashcode.

Anders werken Safari en TextEdit ook wel.
Als ik op het XML bestand klik opend Safari met een blanke pagina.

Als ik met TextEdit het bestand open zegt hij dat ik hem eerst moet opslaan om te kunnen lezen, na dit opgeslagen te hebben en hem weer te openen met TextEdit opend hij hem met Safari met een blanke pagina.

Dashcode heb ik niet geprobeerd, is mij niet van bekend waar hij staat.

XML bestand is niet beschadigd of leeg, op een pc opend hij normaal en kan ik hem lezen.
 
Kan best zijn dat Dashcode niet standaard geïnstalleerd is, dat hij bij XCode zit (ontwikkelplatform voor Mac OS)
Om te kijken of jij hem hebt typ je in Spotlight (CMD+Spatie) "dashcode" in.
Als je hem op je Mac hebt staan zal hij verschijnen.

Als ik een XML open in Safari krijg ik gewoon de inhoud te zien.
Draai hier nu Safari 5 maar kan me herinneren dat het in vorige versies ook gewoon kon.

Wat gebeurt er wanneer je hem met Quicklook opent (Dus spatiebalk wanneer je het bestand hebt geselecteerd?
 
Hij opent hem in Safari, omdat RSS-feeds vaak ook XML's zijn. Ja, om nu Dashcode te installeren is ook weer zo wat. Daar zit o.a. XCode bij. Het is raar dat hij hem niet opent met Texteditor. Heb je een hele lange lijst met paswoorden? Ik zat net te denken.
Misschien is dat wat makkelijker. Maak een screenshot van je XML. Als JPG bewaren en openen in Preview op je Mac. Anders kan je wel blijven hannessen met dat XML bestand.

Groet, Peter
 
Wat gebeurt er wanneer je hem met Quicklook opent (Dus spatiebalk wanneer je het bestand hebt geselecteerd?
Tha Devil ik ben je dankbaar, met Quiklook opend hij het bestand en kan hem lezen. Zo zie je maar weer dat je het net even moet weten.

Mijn dank is groot en kan weer verder.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan