Wel wireless, geen bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasss

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
5
Beste kenners,

Een nogal ongewoon probleem. Ik werkte altijd via het draadloze netwerk maar wil nu weer gewoon "bedraad" internetten. Ik heb mijn router er dus tussenuit gehaald en zit rechtstreeks aan het modem.

Het probleem, ik kom via de kabel NIET op internet maar als ik mijn router ertussen zet kan ik WEL op draadloos. Als ik een kabel tussen mijn laptop en router zet werkt het ook niet (alleen wireless dus).

Wat ik al heb geprobeerd;

- Modem reset
- Netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd
- Statisch IP geprobeerd
- Windows reparatie
- Monteur van Ziggo is langsgekomen. Op zijn laptop werkte het wel gewoon met de kabel dus dan vertrekken ze weer (de verbinding werkt echter het probleem zit bij de klant, begrijp ik ook)

Maargoed, ik kom er zelf dus echt niet uit. Echter, als ik mijn modem reset (of mijn netwerkkaart opnieuw installeer) dan doet internet het via de kabel voor ongeveer 15 seconden en dan knaltie eruit. Ik ben erg nieuwsgierig wat nu precies het probleem is en hoe ik dit kan oplossen.

Toshiba Satellite
Windows Vista home premium 64 bit
4 GB ram
Netwerkkaart; Realtek RTL8102/8103 family PCI-E FE NIC

Als iemand mij kan helpen heel graag!
 
Als ik je verhaal goed samenvat lijkt het erop dat het probleem zit in het bedrade gedeelde van je laptop. Het had nl. ook moeten werken als je bedraad aansluit op de router en dus de router tussen de Internet-modem en je pc zou zetten.
Zet dus je de router in, en verbind je laptop dus niet rechtstreeks met de modem van de provider.

a. Eerste wat je daarna moet doen is het bedrade apparaat verwijderen in Apparaatbeheer, pc opnieuw opstarten en daarna kijken of de bedrade netwerkkaart weer is toegevoegd. Kijk of je bedraad de router kunt bereiken om aanpassingen te doen, of de bedrade netwerkverbinding een ip-adres krijgt, of de bedrade netwerkkaart netjes als gestart staat in Apparaatbeheer etc.
b. Werkt dit niet, ga dan op zoek naar nieuwere drivers. Deze drivers zouden geschikt moeten zijn. Kies daar de "Win7 Driver", pak het uit, en start Apparaatbeheer. Rechtsklik op de bedrade netwerkkaart in Apparaatbeheer en kies Driver updaten (o.i.d.). Zorg ervoor dat de driver uit de uitgepakte map Driver_Win7_7021_06212010\WIN7\64 wordt gebruikt als nieuwe driver.
c. Heeft dat geen positief effect (maar de netwerkkaart wordt wel als correct geïnstalleerd genoemd in Apparaatbeheer) dubbelklik op de netwerkkaart in Apparaatbeheer, en ga in het tabblad Geavanceerd spelen met het 'vast' instellen van link-speed en full/half duplex. Test met de volgende mogelijkheden: 100 mbit full duplex, 100 mbit half duplex, 10 mbit full duplex, 10 mbit half duplex. Als dit werkt, en er zijn meerdere keuzemogelijkheden die werken, behoud dat de snelste full duplex instelling.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Tijs,

Ik heb de stappen doorlopen. Met kabel verbonden naar router. Bedrade netwerkkaart vewijderd, opnieuw opgestart. Internet deed het toen voor +- 20 seconden. Daarna heb ik alle 4 de duplex variaties geprobeerd; zelfde resultaat, 15 seconden internet en dan vliegtie er weer uit.

Omdat mijn netwerkkaart gewoon goed werkt heb ik geen nieuwe drivers geinstalleerd. Hier een screenshot van mijn IP e.d.

voorbeeld.jpg

edit: Ik kan mijn router ook niet bereiken via 192.168.0.1 wat ik me alleen nog afvraag, waarom moet de router ertussen? De snelste en "makkelijkste" weg zou toch moeten zijn laptop direct aansluiten op modem en dan zou t moeten werken? Bedankt voor de hulp iig!
 
Laatst bewerkt:
Het voordeel van de router gebruiken is dat je onbeperkt kunt testen zónder dat de Internet-verbinding (in dit geval met de router) eruit vliegt.

Ik zou nu toch echt een update van de drivers gaan doen, gegeven dat draadloos de verbinding via de router wél stabiel is.

Overigens zou je ook last kunnen hebben van spyware etc. Doe dus ook de tests die hier worden aangegeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Windows geeft aan dat die versie van t stuurprogramma niet nieuwer is dan de versie die ik al gebruik.

Heb mijn Laptop vorige week opgeschoond met de nodige anti virus/spyware programma's. Hij is helemaal schoon.

Nog andere ideeën? :D
 
Nee, ik heb geen tips meer.

Hopelijk komt iemand anders nog met iets dat je kunt proberen. Natuurlijk staat het je vrij om (bijv.) een USB ethernet-kaart te gebruiken en te kijken of het daarmee wél zonder problemen werkt. Het kan namelijk ook aan de hardware in je laptop liggen.

USB ethernet-kaart ziet er (bijv.) zo of zo of zo uit.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan