Internet delen met Xbox 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsNijmegen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Berichten
1
Ik heb een probleem met het delen van mijn internet met mijn xbox 360. Ik woon in een flat en heb van de woningcorporatie een blaadje gekregen waar het ip-adres, de gateway, de dns adressen enz. op staan. Deze moet ik dus handmatig invoeren, automatische toewijzing werkt niet. Ook een ander ip adres invoeren werkt ook niet.

Om mijn xbox verbinding te laten maken met internet moet ik ook deze gegevens invoeren. Het probleem is dat ik de xbox en de pc niet tegelijk kan gebruiken om te internetten omdat ik telkens de kabel moet omzetten.

Om dit probleem op te lossen heb ik een switch gekocht waar ik ze nu beide op heb aangesloten. Alleen nu krijg ik een ip conflict. Een ander ip invoeren op mijn xbox of automatische toewijzing werkt dus niet. Wat kan ik nog doen?
 
het enige wat je kunt doen is een (draadloze/bedrade) router kopen. Stel dat je van de woningbouw een 192.168.x.x ip-adres of en 10.x.x.x ip-adres hebt opgegeven gekregen, dan moet je ervoor zorgen dat de aan te schaffen router niet diezelfde ip-reeks gebruikt aan de LAN-kant, anders wordt er niets (door-)gestuurd richting Internet.
Die ip-reeks is vrij eenvoudig zelf aan te passen, mocht het toch bij de nieuwe router het geval zijn.

Let er ook op dat je een extra netwerk zet tussen je apparaten thuis en Internet. Het zou dus kunnen zijn dat je voor (PC/Xbox360) spelletjes je poorten moet openen in de router-firewall en poorten moet portforwarding in moet stellen op de router.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan