Geen geluid in NVE noch WMM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marihanna

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2008
Berichten
10
Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik mijn vraag hier goed geplaatst heb, sorry als dat niet zo is.

-Omdat ik mijn oude videocamera niet kan aansluiten op mijn PC, heb ik er eerst een DVD van gebrand en die werkt prima als ik hem afspeel op de PC, zowel beeld als geluid.
-Toen gekopieerd naar de PC, dus een VIDEO-TS map, die door Nero Vision Express automatisch werd geconverteerd en het hele filmpje is prachtig overgekomen in Nero Vision Express, echter zonder de originele geluiden.
-Toen maar een alternatief bedacht: de .vob-bestanden van de VIDEO-TS-map geconverteerd naar .wmv en geïmporteerd in Windows Movie Maker; wederom prima filmpje, maar wederom zonder geluid.

Mijn vraag is nu: had ik de .ifo- en .bup-bestanden óók moeten converteren naar .wmv? Of zoiets? Dat had Nero Vision Express dan toch ook wel uit zichzelf automatisch geconverteerd?
Ik heb geen flauw benul, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen hoe ik het originele geluid bij het filmpje kan krijgen.
Bij voorbaat dank!
 
Begin opnieuw bij de DVD. Download, unzip en installeer DVDShrink. In dat freeware programma heb je de keus om met Nero te branden, of in een bestand op de harde schijf te plaatsen. Dat laatste doe je natuurlijk.

DVDShrink is bedoeld om grote DVD's (8 Gb) te laten krimpen naar 4,7 Gb, maar kan ook op de bovenstaande manier gebruikt worden.
 
Hallo Boeing,
Dank voor je antwoord. DVDShrink had ik vroeger en heb ik slechts 1 of 2 keer gebruikt.
Inmiddels heb ik de .vob-bestanden kunnen converteren naar .avi (werd eerst geweigerd door Prism VideoConverter, maar bij de laatste poging werd er ineens niets geweigerd)
Daarna kon ik de .avi's gewoon importeren in WMM en bleken er nu ineens wèl originele geluiden in mijn filmpje te zitten.
Raar dat het converteren naar avi eerst werd geweigerd en ook raar dat de avi's wel geluid bevatten, maar de wmv's niet.
Nou ja, wat er dan ook aan de hand geweest is, mijn probleem is opgelost; ik ga 't filmpje bewerken in WMM en daarna branden met Nero. Hopelijk gebeurt er niet weer iets geks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan