kan geluidsdriver niet meer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kalebouler

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
9
Hallo allemaal,

Bijna elke dag moet ik mijn computer opnieuw opstarten omdat mijn geluid het dan plotseling niet meer doet. Ook het afspelen van liedjes werkte niet meer..ik kreeg dan een foutmelding over het geluidsapparaat dat werd gebruikt, terwijl ik 2 min daarvoor wel liedjes kon afspelen. Dit is die foutmelding:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Nu had ik dit probleem verteld aan iemand, en die zei dat ik mijn geluidsdriver moest verwijderen en opnieuw moest installeren.

Hij wees me op het volgende:

Deze computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer -> Besturing voor geluid,video, en spelletjes -> SoundMax..bla..bla ( weet de naam niet meer precies ) -> Installatie ongedaan maken.

Nu moest ik de driver opnieuw instaleren maar nadat ik dat probeerde kreeg ik het volgende:

DEZE HARDWARE KAN NIET WORDEN GE�NSTALLEERD.
De hardware is niet ge�nstalleerd omdat de benodigde software niet gevonden is.


Nu hebben we van alles geprobeerd...het downloaden van SoundMax...bla..bla en het geprobeerd te installeren, maar ook hier kreeg ik bovengenoemde foutmelding.

Misschien dat er een cd nodig is om deze driver weer opnieuw te installeren, maar ik heb geen idee of ik deze ergens heb liggen. Mijn pa kan ik op dit moment niet bereiken, en zonder geluid zitten is best irritant!!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Kun je in je apparaatbeheer je (niet geinstalleerde) geluidskaart zien ?
Zo ja vraag de eigenschappen op en ga naar tabblad details en kies in het keuzelijstje voor Hardware-id's.
plaats hier de info die verschijnt, hert gaat me met name om de regel waar staat: VEN......... en DEV..........
Hierna kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

groeten Marcel
 
Kun je in je apparaatbeheer je (niet geinstalleerde) geluidskaart zien ?
Zo ja vraag de eigenschappen op en ga naar tabblad details en kies in het keuzelijstje voor Hardware-id's.
plaats hier de info die verschijnt, hert gaat me met name om de regel waar staat: VEN......... en DEV..........
Hierna kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

groeten Marcel


Hey Marcel,

Ik neem aan dat je bij apparaatbeheer je je geluidskaart moet zoeken onder 'Besturing voor geluid, videos en spelletjes' ?

Hier staat alleen het volgende:
- Audiocodecs
- Legacy-audiosuurprogramma's
- Legacy-videovastlegapparaten
- Mediabeheerapparaten
- Standaardspelspoort
- Videocodecs


Voorheen stond hier dus 'SoundMAX......' tussen welke voor het geluid zorgde? Ik heb dus geprobeerd om het er opnieuw op te zetten maar ik kreeg dus telkens de foutmelding die in mijn vorig bericht staat.

Wel staat er bij apparaatbeheer een geel vraagteken voor 'Overige apparaten'
Hieronder staat ook weer met een geel vraagteken 'Multimedia-audiocontroller'
Als ik dan naar eigenschappen -> details -> hardware-id's komt er dit te staan:

PCI\VEN_1039&DEV_7012&SUBSYS_810D1043&REV_A0
PCI\VEN_1039&DEV_7012&SUBSYS_810D1043&REV_A0
PCI\VEN_1039&DEV_7012&CC_040100
PCI\VEN_1039&DEV_7012&CC_040100

Misschien dat je hier iets mee kunt.


Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Ja,

'' Wel staat er bij apparaatbeheer een geel vraagteken voor 'Overige apparaten'
Hieronder staat ook weer met een geel vraagteken 'Multimedia-audiocontroller'
Als ik dan naar eigenschappen -> details -> hardware-id's komt er dit te staan:

PCI\VEN_1039&DEV_7012&SUBSYS_810D1043&REV_A0
PCI\VEN_1039&DEV_7012&SUBSYS_810D1043&REV_A0
PCI\VEN_1039&DEV_7012&CC_040100
PCI\VEN_1039&DEV_7012&CC_040100 ''

Ik was bezig met het bewerken van mijn bericht, maar toen had jij al gereageerd ;)
 
Volgens mij heb je een SIS7012 geluidskaart.
HIER staat de downloadlink voor de driver.

Ik hoor het verder wel.

Vond ook DIT

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Het 1e werkt niet, en het 2e is precies hetzelfde als wat ik kreeg. Even lezen dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de chipset drivers eerst maar eens installeren!
 
Ik heb via het instalatie proces voor de driver het programma ' SiS 7018 audiostuurprogramma' kunnen selecteren en kunnen installeren. Nu staat het bij Apparaatbeheer onder het kopje Besturing voor geluid, videos en spelletjes, maar wel met een geel uitroepteken ervoor.
Ook zei het na de installatie dit:

Er is een probleem met de installatie van deze hardware.
SiS 7018 audiostuurprogramma
Dit appraat start niet. ( code 10 )

VIa apparaatbeheer -> Besturing voor geluid, video's en spelletjes -> SiS 7018 audiostuurprogramma -> stuurprogramma's -> stuurprogramma bijwerken, lukt het ook niet.
Dan krijg ik opnieuw een foutmelding welke zegt: 'De hardware kan niet geïnstalleerd worden omdat de benodigde software niet gevonden is'

We zijn al vooruit!
Nu nog goed afronden.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, over het hoofd gezien
Ik heb weer geluid dus hartstikke bedankt!!!!!!!!!!:d
 
Koptelefoon werkt niet meer

Ben ik weer.

Ik heb dus weer geluid..helemaal top!
Echter heb ik nu weer een ander probleem..mijn koptelefoon doet het niet meer, terwijl hij het voor de instalatie van de nieuwe driver het gewoon wel deed !! :shocked:
Internet heeft me nog niet verder geholpen, misschien een van jullie dan weer ?

Groetjes.
 
Zitten je gewone luidsprekers aan de achterzijde ingeplugd ?
Je koptelefoon probeer je (neem ik aan) aan de voorkant in te pluggen ?
Is het trouwens een standaard koptelefoon (die je ook in je stereo ofzo kan pluggen) of is het er 1 met een USB aansluiting ?

Heb je in je configuratiescherm een icoontje erbij gekregen van Soundmax ?
Zo ja: Kijk eens of hier een instelling bijzit om dit aan te passen.

Ik las HIER ook nog iets vergelijkbaars, misschien kun je er iets mee ?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Mijn gewone luidsprekers zitten inderdaad aan de achterzjide ingeplugd en mijn koptelefoon aan de voorkant.
In het configuratiescherm is geen SoundMAX icoontje verschenen, alleen bij mijn apparaatbeheer het SiS 7012 Audio driver. Ik heb toch geen SoundMax geÍnstalleerd..alleen die SiS 7012 Audio driver? Misschien is die audio driver alleen voor mijn boxen ofso?

Sorry maar ik heb echt geen verstand van dit soort dingen :rolleyes:
 
Heb je in je configuratiescherm misschieneen ander icoontje m.b.t. geluid erbij gekregen ?
Post anders even een screenshot van je configuratiescherm.

Groeten Marcel
 
Ik neem aan als je je gewone luidsprekers aan de voorkant aansluit dat ze het ook niet doen ?

Er is geen extra icoontje bij gekomen.
Kijk eens bij Geluiden en audio apparaten of er iets bij zit waar je wat in kunt stellen.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan