Virtuel PC in netwerk plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djke

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
56
Hallo iedereen,

Ik heb op mijn Vista, een virtuele Windows XP opgezet met Microsoft Virtual PC 2007.
Ik heb 2 netwerkkaarten gekozen.

Adapter 1: Shared Networking (NAT)
Adapter 2: Local only

Beide kaarten zijn te vinden in XP. Ik heb verbinding met internet.

Nu zou ik de Windows XP in ons echt thuisnetwerk willen plaatsen.

Op alle computers zie ik de virtuele computer wel maar ik kan er niet mee verbinden.
En op de virtuele computer zie ik geen enkele andere computer, enkel de virtuele PC zelf.
Alle computers staan in het zelfde netwerk (MSHOME).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt!!
 
Als je slim bent stel je niet NAT in en ook niet HOST-Only, maar Bridged networking voor de XP virtuele machine.
De XP machine krijgt dan van dezelfde (Internet-)router automatisch een ip-adres als de pc en alle andere pc's/laptop in je netwerk.

Voordeel is dat er geen portforwarding nodig is voor de Virtual PC: Alle pc's (incl. de virtuele) zitten in 1 (thuis-) ip-netwerk.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb de 2de adapter uitgeschakeld en wou voor de eerste bridged nemen. Al mijn netwerkkaarten van mijn Computer staat er bridged in door VirtualBox. Als ik deze neem zegt XP "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden".
 
Raadpleeg Google en de Help-informatie van Virtual PC voor het opzetten van een Bridged omgeving.
Specifiek zou ik zo snel kunnen denken aan een firewall issue op je host-pc en een binding van de bridge op de host-pc naar de verkeerde netwerkadapter.

Succes,

Tijs.
 
Ik zal eerst een VirtualBox verwijderen zien dat ik dan een bridged netwerk krijg die van Virtual PC zelf is.

Firewall is het niet, want Virtual PC wordt toegestaan
 
In principe hoort een Bridged netwerk een 'simpele' operatie te zijn. Kijk dus even alles na. En inderdaad zou het kunnen helpen als je mogelijk 'verstorende' zaken als VirtualBox eerst deïnstalleert, ja.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb VirtualBox verwijderd, en de map ".virtaulbox" gewist. Nu blijft echter die bridge van VirtualBox nog steeds in Virtual PC staan. Als ik deze kies heb ik op XP geen internet.

Een herstelpunt van voor de installatie heb ik niet meer, is al een tijdje geleden. Heb CCleaner al laten opruimen, maar helpt ook niet.
Op Google zijn er veel mensen met dit probleem maar een antwoord krijgen ze ook niet.
 
Als Google & de Help-informatie je niet verder kunnen helpen, dan heb ik geen tips meer voor je.

Hopelijk hebben anderen nog tips.

Wellicht zou je kunnen overwegen VirtualBox weer te installeren en dáár een Bridged netwerk op te zetten en XP te installeren ipv. in VirtualPC.

Tijs.
 
Dat was ik eerst aan het doen. Maar ik slaagde er niet in om het internet op snelheid te brengen. Het is altijd zoooo traag en heb al verschillende adapters gebruikt, maar gaan allemaal traag.
 
Ik heb hier VirtualBox ook actief gehad met XP, en géén probleem ondervonden met Bridged networking.

Maar goed, mijn tips houden nu op.

Tijs.
 
Kan je nog zeggen hoe je dat juist hebt gedaan??

Ik heb de nieuwste versie geïnstalleerd van VirtualBox en terug een Windows XP geïnstalleerd.
Ik heb de bridged network gekozen, maar krijg geen internet op die XP.
 
Da's lastig, want ik heb het van mijn computer verwijderd ondertussen.

Relevant stuk van de handleiding: hier

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan