Draadloos printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djke

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
56
Hallo,

Onze Bompa heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht. Daarvoor had hij een desktop-pc en die stond in een kast. Nu de desktop weg is, heeft hij ook zijn printer moeten verplaatsen.

Als hij nu iets wil printen moet hij naar de printer gaan en de kabel insteken. Dit is op zich geen groot probleem, maar het zou toch handig zijn als de printer - al dan niet draadloos - op zijn router of laptop kan verbinden.

Ik had al gedacht aan een printserver, zoals de Linksys WPSM54G. Maar zijn er geen goedkopere of betere oplossingen hiervoor??

De printer staat nu in de woonkamer en de router met draadloos internet in de bergruimte. Het is mogelijk om de printer in de bergruimte te zetten, als hij bedraad aan de router gehangen moet worden.

Alle tips zijn meer dan welkom en alvast bedankt.
 
Hallo ,

Er zijn zeker goedkopere oplossen , alleen moet je dan ook over de goede printer beschikken.
Het makkelijkst is als je een printer hebt met netwerkaansluiting ( Bedraad of Wireless ) , dan is het een kwestie van kabel insteken en software installeren.

Heb geen netwerkprinter , maar wel nog een 2e desktop pc in huis zou je er ook voor kunnen kiezen de printer via de desktop pc te sharen naar de laptop.
Dit betekend wel dat de desktop pc moet aanstaan wil je via de notebook iets iets uit de printer laten komen.

Mocht je geen van beide hebben , is inderdaad alleen nog de enigste oplossing een printerserver.
Let wel op bij een printerserver , als je namelijk een Multi Printer hebt ( Scanner/printer ) werkt de scanner bij sommige printerservers niet.


Groetjes ,

Thabomb
 
een 2de computer is er niet. enkel 1 laptop.

Kan je ongeveer een richtprijs geven van een copy/scan/printer ( een HP all-in-one zoals ik nu heb) en van een printserver die het scannen en printen kan.

Als je wil laat ik morgen het juiste type van de printer.

Alvast bedankt voor je support:thumb:
 
Van Hp weet ik zelf weinig , heb meer ervaring met brother en geef je daarom een richtprijs van brother.

Een brother all ine one ( MFC-490CW) is al verkrijgbaar vanaf 160 euro.
Hierin is dan een ingebouwde wireless print server.
( http://www.amazon.de/Brother-MFC-490CW-Multifunktionsdrucker-Drucken-Kopieren/dp/B001NZUXM6 )

Een wireless printer server voor een all in one is al verkrijgbaar vanaf 76 euro van het merk Belkin.
( Belkin Wireless G All-In-One Print Server )

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes ,

Thabomb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan