ondertiteling op gebrande film doet het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsco19

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
Berichten
207
ik heb een film + NL ondertiteling op een dvd gebrand maar als ik het afspeel in de dvd speler krijg ik geen ondertiteling.
ik had elders op het forum gelezen over het meebakken van een srt bestand, de ondertiteling dus.
hoe werkt dat en hoe moet dat?

groetjes
thijsco19
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog effe op internet gekeken en toen vond ik ConvertXToDVD, klinkt goed alleen als je het gratis wil uitproberen komt er een watermerk op, en dat wil ik niet, dan moet ik hem kopen wat niet mag :cool:. dus mijn vraag is zijn er ook nog andere gratis software?
 
ik heb een probleempje, de film die ik gedownload heb is een .avi bestand en die kan DVD Flick niet openen.

-update-

ik heb het al gevonden, hij is bezig.
 
Laatst bewerkt:
zoals ik zei hij was bezig en was klaar, maar nu het volgende : en de map waar hij instaat staan meerdere bestanden, en ze zijn allemaal anders. volgens mij is er 1 bestand het zelfde. maar wat zijn die andere? en moet ik die ook de dvd zetten?

de ondertiteling doet het trouwens wel goed.

groetjes thijsco19

P.S.
sorry dat ik pas weer na 2 weken reageer, ik had helaas niet veel tijd.
 
geeft niet hoor, na 2 weken gaat het ook prima en er is meer in het leven.

als je een dvd gaat bekijken zie je het volgende
op de schijf staan 2 mappen
1 AUDIO_TS , deze is bijna altijd leeg
2 VIDEO_TS , hier zitten in:
.IFO bestanden , deze bevatten de informatie hoe een dvd moet spelen en zorgen voor de aansturing van het geheel
(ondertitle, hoofdstukken, talen etc)
.BUP , back-up bestanden van de ifo's
.VOB , de daadwerkelijke video, audio en ondertitels

jij hebt nu dus een dvd op de pc staan, en dat was de bedoeling.

wil je een dvd kijken op de pc dan kan je het best de eerste .IFO openen met je afspeel programma.
wil je de dvd branden dan moet je in je brand programma kiezen voor "dvd video bestanden branden" en dus niet branden als data
 
het branden en alles werkte, de film speelde ook goed af in de dvd speler.
maar ik had 2 bestanden erop gebrand de film (1 bestand) en de NL-ondertiteling, maar ik las dat de sommige dvd spelers wel of niet een ondertiteling 'herkennen' en afspelen, bij mij is het laatste dus het geval. even verder las ik dat je ondertiteling in de film moest bakken, heb ik gedaan met dvd flick. maar in de map waar hij nu staat staan meerdere bestanden: audio_ts met niks er in, video_ts met 7 film bestanden: video_ts (.ifo), vts_01_0 (.ifo), vts_01_1 (.vob), vts_01_2 (.vob), vts_01_3 (.vob), vts_01_4 (.vob), vts_01_5 (.vob), video_ts.bup, vts_01_0.bup.

wat is wat? welke moet ik op de dvd branden?
 
Laatst bewerkt:
thijsco, probeer even verleden tijd en tegenwoordige tijd uit elkaar te houden door een keer op enter te drukken.
heb het een paar keer moeten lezen maar volgens mij bedoel je het zo:

verleden het branden en alles werkte, de film speelde ook goed af in de dvd speler.
maar ik had 2 bestanden erop gebrand de film (1 bestand) en de NL-ondertiteling, maar ik las dat de sommige dvd spelers wel of niet een ondertiteling 'herkennen' en afspelen, bij mij is het laatste dus het geval.

heden even verder las ik dat je ondertiteling in de film moest bakken, heb ik gedaan met dvd flick. maar in de map waar hij nu staat staan meerdere bestanden: audio_ts met niks er in, video_ts met 7 film bestanden: video_ts (.ifo), vts_01_0 (.ifo), vts_01_1 (.vob), vts_01_2 (.vob), vts_01_3 (.vob), vts_01_4 (.vob), vts_01_5 (.vob), video_ts.bup, vts_01_0.bup.

wat is wat? welke moet ik op de dvd branden?

zoals ik in mijn vorige post al schreef moet je
wil je de dvd branden dan moet je in je brand programma kiezen voor "dvd video bestanden branden" en dus niet branden als data
en je moet dan dus die nieuwe AUDIO_TS en VIDEO_TS map branden

nog even over die srt erbij zetten
een srt is een ondertitel voor een avi, mpeg, mp4, wmv etc etc en niet voor een dvd
dat komt omdat een dvd een eigen aansturing heeft (.IFO) voor ondertitel en deze kent geen srt.
als de dvd speler de srt wel af zou spelen dan zou deze gelijk beginnen terwijl de dvd nog bezig is met een reclame filmpje een teaser of een waarschuwing van stichting brein.
 
thijsco, probeer even verleden tijd en tegenwoordige tijd uit elkaar te houden door een keer op enter te drukken.
heb het een paar keer moeten lezen maar volgens mij bedoel je het zo:
.......
ja sorry ik had niet veel tijd dus moest ik effe snel het berichtje typen normaal zou ik er wel op letten.

zoals ik in mijn vorige post al schreef moet je

en je moet dan dus die nieuwe AUDIO_TS en VIDEO_TS map branden
op de dvd?? oke ik zal het proberen.

nog even over die srt erbij zetten
een srt is een ondertitel voor een avi, mpeg, mp4, wmv etc etc en niet voor een dvd
dat komt omdat een dvd een eigen aansturing heeft (.IFO) voor ondertitel en deze kent geen srt.
als de dvd speler de srt wel af zou spelen dan zou deze gelijk beginnen terwijl de dvd nog bezig is met een reclame filmpje een teaser of een waarschuwing van stichting brein.
ik hoop nu dat hij het doet.
ik heb de film gedownload dus er zijn geen waarschuwingen van stichting brein of reclame :) dus dat scheelt al.
je hoort morgen denk wel meer nieuws.

groetjes
thijsco19
 
Laatst bewerkt:
wil je de dvd branden dan moet je in je brand programma kiezen voor "dvd video bestanden branden" en dus niet branden als data

dat had ik eerst dus wel gedaan, omdat je de video_ts en audi_ts mappen moest aanklikken die ik niet had.
de film speelde trouwens wel gewoon af toen ik het als data brande. (alleen de ondertiteling doet het niet waar het juist om gaat :rolleyes:)


-update-

ik heb het nog eens goed bekeken, die video_ts (.ifo) en vts_01_0 (.ifo) zijn het zelfde en is de hele film.
en die andere bestanden zijn allemaal stukjes.
maar ik zal vanmiddag wel weer even kijken. dus gewoon die video_ts en audio_ts mappen aanklikken.
 
Laatst bewerkt:
aangezien dat het voor mijn vriend was en hij op vakantie was, heb ik het even op zij gelegt. pas weer even geprobeerd maar hij deet het niet, waarschijnlijk lag het aan het dvdtje want ik heb er 2 en bij die andere deet hij het wel.

dus iedereen bedankt hij doet het en is uitgetest en werkt perfect. bedankt iedereen!
 
Zelf gebruik ik sinds kort The Filmmachine waarmee je de ondertitels .srt gewoon simpelweg kan toevoegen. Op de pc zie je het immers altijd maar dat is niet het geval voor dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan