Bestanden delen van XP naar Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

xSky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
129
Hoi,

De laptop van me zus is wel zo ongeveer op en ik moet dus nu haar bestanden op een cdtje zetten. Echter zit er geen brandsysteem in haar laptop, dus deel ik de bestanden eerst naar een andere pc. Laptop staat Xp Home op en computer Vista Basic. Delen met de andere pc in huis (Windows 7 HP) lukt wel. Ik heb delen volgens mij helemaal goed aangezet en ben er bijna. Ik heb de bestanden die op een cdtje moeten in de gedeelde documenten gezet en een netwerk ingesteld, zodat ik kan delen. Nu komt de laptop wel in de netwerken voor, ik doe dan verkennen en dan kies ik Mijn afbeeldingen (want daarin heb ik haar documenten geplakt). Dan zie ik daar dus staan 'Mijn Documenten' en als ik daar dan op klik dan kom ik in mijn eigen documenten. Wat is het probleem daarmee?

Ik heb ook beide pc's al een keer opnieuw opgestart.
Alvast bedankt!

Groeten Mark
 
Hoi,

De simpelste manier is een externe harde schijf.
De zou je desnoods kunnen lenen van iemand om de boel over te zetten.
 
Hoi,

De simpelste manier is een externe harde schijf.
De zou je desnoods kunnen lenen van iemand om de boel over te zetten.

Oké die heb ik wel, dan is het probleem opgelost. Maar ik had daar wel aan gedacht, maar met Windows 7 Delen ging heel makkelijk, dat gaat vele malen sneller dan je schijf achter de pc vandaan halen en aansluiten op de laptop, bestanden erop en weer terugplaatsen achter de pc. Bedankt!
 
Hoi,

De simpelste manier is een externe harde schijf.
De zou je desnoods kunnen lenen van iemand om de boel over te zetten.

Hoi,

Precies hetzelfde resultaat als met delen. Ik krijg mijn eigen documenten, ook als ik de naam wijzig. Advies? Ik word er gek van!!
 
Hoezo 'delen'?
Je sluit de externe schijf aan op de laptop van je zus en kopieert haar bestanden naar die schijf.
Vervolgens sluit je hem aan op de nieuwe laptop/pc en kopieert ze opnieuw, maar nu naar het nieuwe apparaat.
 
Hoezo 'delen'?
Je sluit de externe schijf aan op de laptop van je zus en kopieert haar bestanden naar die schijf.
Vervolgens sluit je hem aan op de nieuwe laptop/pc en kopieert ze opnieuw, maar nu naar het nieuwe apparaat.

Dat dacht ik dus ook, maar zo makkelijk gaat dat dus niet. Als ik haar bestanden kopieer naar de HDD en dan naar de nieuwe pc, dan krijg ik bij bijv. My Pictures mijn eigen foto's! Terwijl als ik de HDD op de oude laptop aansluit die dan wel weer haar eigen foto's laat zien.
 
Dat dacht ik dus ook, maar zo makkelijk gaat dat dus niet. Als ik haar bestanden kopieer naar de HDD en dan naar de nieuwe pc, dan krijg ik bij bijv. My Pictures mijn eigen foto's! Terwijl als ik de HDD op de oude laptop aansluit die dan wel weer haar eigen foto's laat zien.


oww ik weet al wat je 'fout' doet.

Je moet de schijf vinden bij:

Computer/Deze computer --> externe hardeschijf(de naam ervan) en dan staan daar de bestanden.

Grt

Rens
 
oww ik weet al wat je 'fout' doet.

Je moet de schijf vinden bij:

Computer/Deze computer --> externe hardeschijf(de naam ervan) en dan staan daar de bestanden.

Grt

Rens
Nee, ik heb best wel wat verstand van pc's. Want ik doe het al op die manier. Ik vind het een zeer raar probleem!
 
Nee, ik heb best wel wat verstand van pc's. Want ik doe het al op die manier. Ik vind het een zeer raar probleem!


dan is het een heel appart probleem?

Ik weet dan niet wat er mis is

Sorry:eek:

Grt

Rens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan