Video's omzetten in breedbeeld formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

VivaHollandia20

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Berichten
16
Hoi.
Ben bezig met een projectje en daar gebruik ik ook filmpjes van het fromaat 4:9 en die moeten worden omgezet naar breedbeeld; (16.9). Is daar een speciaal programma voor?
Alvast dank.
 
Hoi.
Ben bezig met een projectje en daar gebruik ik ook filmpjes van het fromaat 4:9 en die moeten worden omgezet naar breedbeeld; (16.9). Is daar een speciaal programma voor?
Alvast dank.

Gebruik je Windows Movie Maker?
In dat geval kun je bij Opties 16:9 kiezen.
Zo niet, sla de video dan eerst op, importeer het in Movie Maker en maak het dan in 16:9.
Dit was het eerste wat e te binnen schoot:D
 
dat zal best wel in meerdere programma's kunnen
maar hou er wel rekening mee dat het beeld er raar uit gaat zien,
om van een gewoon beeld een breedbeeld te maken moet je of de boven en onderkant afsnijden of je moet het beeld uitrekken
(krijg je hele dikke mensen van)

ps ik ga er maar van uit dat je 4:3 bedoeld, 4:9 bestaat niet (4 breed : 9 hoog)
als het wel 4:9 is dan heb je volgens mij echt iets vreemds uitgehaald
 
dat zal best wel in meerdere programma's kunnen
maar hou er wel rekening mee dat het beeld er raar uit gaat zien,
om van een gewoon beeld een breedbeeld te maken moet je of de boven en onderkant afsnijden of je moet het beeld uitrekken
(krijg je hele dikke mensen van)

ps ik ga er maar van uit dat je 4:3 bedoeld, 4:9 bestaat niet (4 breed : 9 hoog)
als het wel 4:9 is dan heb je volgens mij echt iets vreemds uitgehaald

Klopt, bedoelde ok 4.3... Maar hoe zou je met Movie maker beelden moeten snijden, of heb je daar andere programma's voor nodig?
 
in welk formaat zijn de filmpjes?? avi, wmv, mpeg, mp4 .....
ik zelf weet niet veel van wmm, iemand anders misschien
 
Hi,
Vroeger deed ik dat met Windows Media Encoder, gratis te downloaden bij Microsoft.
Tegenwoordig doe ik het met Pinnacle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan