Sony DV Camera aansluiten op pc voor live feed

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaThWa92

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
6
Hallo iedereen,

ik heb een Sony digitale videocamera die opneemt op mini DVD'tjes (DCR-DVD106) en ik wil hem op mn computer aansluiten alsof het een webcam is, zodat ik live video's op kan nemen op Youtube/Ustream.

Ik zag dat de camera een mini-USB aansluiting had, dus heb ik een USB-mini USB kabel gekocht om hem op mn pc aan te sluiten, waarna ik dacht dat het allemaal vanzelf zou gaan als bij een webcam. Ik heb ook een handleiding gevonden over mijn probleem op een Vista besturingssysteem (ik heb een Vista computer):

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Import-live-video-from-a-DV-camera

Nu is het probleem dat het scherm op mijn camera nooit een andere tekst aangeeft dan 'Verbinden...' Ook gebeurt er vrijwel niks als ik mijn camera aansluit zonder DVD erin; met een DVD verschijnt er wel een 'Automatisch afspelen'-popup, maar niet de functie 'Video importeren' als in stap 2 in bovenstaande link.

Nu vraag ik me af of het wel mogelijk is een willekeurige DV camera op een pc aan te sluiten of dat je er een moet kopen die speciaal voor dat doel bestemd is. En in het eerste geval (zoals bovenstaande link mij doet vermoeden) vraag ik mij af wat er dan mis gaat.

groet
Marijn
 
Laatst bewerkt:
je zal toch drivers en software daarvoor moeten installeren ,denk ik zomaar
 
Ik heb de software nog eens doorgespit, maar ik zie niet dat deze een functie heeft om via een USB kabel op te nemen; alleen maar via die DVD'tjes. Ik heb het ook eens geprobeerd met Pinnacle, maar die pakt hem ook niet. En nog steeds heb ik dat probleem dat er nooit wordt aangegeven op mn camera dat hij correct is verbonden met mn pc.
 
Bij sommige camera's is het mogelijk om 'm via de USB poort als webcam te gebruiken. Maar daar is dan inderdaad software voor nodig, die in dat geval bij je camera zou zitten, en er zou iets over in de gebruiksaanwijzing staan. Zo niet, dan is jouw videocamera Niet te gebruiken als webcam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan