filezilla ftp server

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
292
Hallo Allen,

Ik heb hier een ongebruikte laptop staan die ik als ftp server wil gaan gebruiken.

Ik heb hem een vast ip adres gegeven wat 192.168.1.5 is. Als ik op dezelfde computer (dus de server) met een ftp client verbinding wil maken met 192.168.1.5 is dat geen probleem, echter als ik vanaf een andere pc in hetzelfde netwerk verbinding wil maken met 192.168.1.5 dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken met de server.

Echter, als ik probeeer te pingen naar de ftp server (192.168.1.5) binnen het netwerk, dan krijg ik een time-out. Hoe kan het zijn dat de computer niet gezien wordt ?

De laptop die als server ingesteld gaat worden draait op windows XP !

Graag uw reactie,

Mvg,
Mark
 
En welke IP adressen heeft de rest van je netwerk?
 
Heeft die XP machine de firewall uitstaan? (windows firewall / antivirussoftware met firewall)
 
firewall is nog het probleem niet, want ook geen ping reactie.

Heb je naast ip ook subnetmask, dns en default gateway goed ingesteld?
 
firewall is nog het probleem niet, want ook geen ping reactie.

Heb je naast ip ook subnetmask, dns en default gateway goed ingesteld?

Wie houdt de ping dan tegen?

nee, die staat aan, moet die uit ?

Die moet uit of je moet al die firewall gaan configureren dat ftp doorgelaten moet worden. Uitzetten is de snelste methode om te testen.
 
@woodymax: Je zult het filezilla serverprogramma moeten toevoegen als uitzondering in de Windows firewall.
Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl -> tabblad Uitzonderingen -> knop Programma toevoegen -> blader naar het filezilla server-programma.

Hierna zou het ook mét firewall actief moeten werken.

PS: Ik ga er hier vanuit dat je de Windows firewall hebt uitgeschakeld staan nu. Gaat het om een ander firewall-programma, dan zul je dáár een uitzondering moeten toevoegen voor het filezilla server-programma.

Tijs.
 
@woodymax: Je zult het filezilla serverprogramma moeten toevoegen als uitzondering in de Windows firewall.
Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl -> tabblad Uitzonderingen -> knop Programma toevoegen -> blader naar het filezilla server-programma.

Hierna zou het ook mét firewall actief moeten werken.

PS: Ik ga er hier vanuit dat je de Windows firewall hebt uitgeschakeld staan nu. Gaat het om een ander firewall-programma, dan zul je dáár een uitzondering moeten toevoegen voor het filezilla server-programma.

Tijs.

Bedankt ! Gelukt !
 
Graag gedaan! :D

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Graag gedaan! :D

Nu je vraag is opgelost, graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Done ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan