Welk videoformat vind Premiere CS3 het fijnst om mee te werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb een HD camera (AVCHD) die als output MTS bestanden heeft... nu ondersteunt premiere cs3 geen mts bestanden, dus moet ik ze omzetten...

ik heb een goed conversie progje waarbij uit heel veel formats kan kiezen, echter ik heb nu al zo veel verschillende combis geprobeerd.. alleen er is altijd wel wat mee. Matige playback, geen geluid na import,of...de ene PC met premiere kan ik bijvoorbeeld mijn bestand wel importeren in premiere..en op de andere pc niet..is natuurlijk een codec probleem, maar toch wil ik gewoon een bestandsformaat weten waar Premiere lekker makkelijk mee kan werken. Dus ook een vlotte playback in het programma zelf, geen gedoe met geen geluid en zo.

Gewoon.. waar werkt CS3 dus het lekkerst mee... FLV, WMV, MPEG, DV AVI, TS,WMV? en dan welke audio? MP3, AC3?

graag hoor ik jullie bevindingen!!
en ja mijn pc is sterk genoeg voor een vlotte playback (quadcore met 3 gb RAM geloof ik)
 
Omzetten kost natuurlijk veel tijd en kost ook kwaliteit als je het niet goed doet. Je zou ook CS4 of CS5 kunnen gebruiken om over dat probleem te stappen.

Als je dat niet wil of kan is dit een goede tutorial voor het omzetten http://vimeo.com/629815
 
cs4 en cs5 kunnen wel MTS aan ja, alleen is dat dan niet mooooordend voor je systeem? Als ik ik geen fatsoenlijke playback heb in premiere dan hoeft dat van mij ook niet namelijk.. of is dat met CS5 veranderd?
 
HD video is ook gewoon moordend voor je systeem ;), maar CS5 is zeker sneller dan CS4 inderdaad.
 
hmm misschien ga ik dat eens proberen dan, bedankt voor de link en je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan