Advies gevraagd bij aanschaf camcorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
64
Beste mensen,

Wij zijn van plan een camcorder te kopen, met name omdat we beelden willen maken van onze ' baby op komst' ! Verder voor simpel amateur-gebruik. Wij hebben totaal geen ervaring met filmen, hebben wel een digi-fototoestel. Ik heb al flink gestruind op internet en bij een winkel gevraagd, maar kom nog niet tot een duidelijk advies. Misschien kunnen jullie me helpen:

1. Is een SD-kaartje aan te raden als opslagmedium of is een bandje of harddisk aan te raden?
2. Kun je het filmpje makkelijk op je computer krijgen en met welke software kan je hier wat aan knutselen? Wij hebben Windows7, zit hier soms een goede ' standaard' op?
3. Ik heb een JVC op het oog, is deze makkelijk op een Sony-DVD-harddiskrecorder aan te sluiten?

Verder sta ik open voor elk advies.
Alvast dank voor jullie reacties.

groeten Martijn
 
1
- een bandje geeft de hoogste beeldkwaliteit en als je veel wil gaan bewerken (effecten faden etc) is dat niet verkeerd
ik weet niet of bandjes ook in HD opnemen (dek het wel)
het van een bandje op de pc zetten is wel het meeste werk, tijd rovend en je hebt een grote harde schijf nodig.
- een sd kaartje kan niet zoveel op en je moet de dure high speed karten hebben, de goedkope sd kaarten kunnen niet snel genoeg alle beelden weg schrijven
- een hard disk kan lekker veel kwijt (uren film), maar laat 'm niet vallen (een bandje of sd kaart overleeft het wel)

2
google eens op video bewerken software of soort gelijke termen

3
?? vraag het in de winkel met de garantie van terug brengen als het niet kan, of neem de recorder mee en probeer het ter plekke

extra 4
hoe makkelijk het bewrken is hang uiteraard ook af in wat voor formaat er opgenomen wordt
een bandje neemt op in dv-avi (avi zonder compressie) en is met heel veel software te bewerken (gratis en betaald)
een sd of een harddisk zal waarschijnlijk opnemen in mp4 of avc of mpeg2
mpeg2 (dvd is mpeg2) is met redelijk veel software te bewerken (meestal wel betaalde progs)
mp4 word al lastiger
en het bewerken van avc, dan moet je echt op zoek naar een programma dat dit formaat kent

waarom zijn deze formaten er dan??
heel simpel, beter kwaliteit en meer minuten film op 1gB schijfruimte
 
Beste Turn,

Hartelijk dank voor al je tips, hier kunnen wij wat mee!
Zo kunnen wij ons weer een stuk beter orienteren op een geschikte camcorder. :thumb::thumb::thumb:
 
laat nog maar eens weten wat het geworden is en of ie bevalt.

[off topic] het was al laat zeker gister, gezien mijn taal :eek: [off topic]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan