.Avi: Wel geluid op PC, geen geluid op TV!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oaxis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2010
Berichten
1
Heren!! (HELP)

Ik heb meerdere films op mijn laptop staan. Nu hebben we thuis een Synology Diskstation (NAS) staan waar we op iedere computer, op iedere moment van de dag dingen af kunnen halen of juist erop zetten. Nu heb ik meerder films/series op de NAS gezet. Met een handig lan kabeltje sluit ik hem op de TV en dan kan ik alle bestanden zien die op de NAS staan. Nu heb ik bij alle films beeld en geluid. Echter bij de serie van "24" (seizoen 8) heb ik wel geluid op mijn computer & laptop. Zelfs op de oude computers van school. Alleen zodra ik hem via de TV bekijk staat er een mute icoontje. Alle andere films zijn ook AVI bestanden en die hebben dat probleem niet. Ik heb het al geprobeerd te converteren naar DVD en ISO alleen dan klopt beeld t.o.h. geluid niet meer.

WIE O WIE heeft een oplossing..

Alvast bedankt!!

MVG, Romy
 
@Oaxis,

Ik neem aan dat de NAS niet de Player is (zelf heb ik ook een NAS Van Synology) En daar zit wel een play module in via 't web. Maar niet om hem zo maar op TV aan te sluiten.

Veel AVI bestanden zijn tegenwoordig geen DIVX maar eigenlijk mp4 / video codec H.264 en audio codec aac.
Er zijn medaplayers die hebben deze ondersteuining niet.

Oplossing is simpelweg de video bestanden opnieuw encoden naar een formaat welke je player wel kan afspelen.

één van de snelste en beste freeware converters is FFMPEG merendeels in de Linux wereld gebruikt, Maar er zijn ook windows versies van te vinden. De fijnste GUI interface is WinFF.

Veel suc6,
Grts. René
 
Hoi Oaxis

Ik heb er nog een voor je MediaCoder
Freeware en veel text en uitleg op de website's
Zelf gebruik ik nog steeds GSpot om de gebruikte codec te herkennen.

Zoals MrGarfield al aangaf een AVI bestand is een container waar een audio en een video stream inzit en die kunnen van verschillende codec afkomstig zijn waardoor de ene player hem wel afspeeld en de ander niet als die player niet geschikt is voor die codec.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan