Inlogprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thom7

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
9
Omdat mijn versie van Windows7 Ultimate om een wachtwoord bleef vragen moest ik de al aanwezige accounts zo instellen dat mijn laptop hier niet meer om bleef vragen. Waarschijnlijk heb ik hierbij mij administrator acoount gedeactiveerd waardoor ik helemaal niet meer mijn systeem in kan. Hij laat wel accounts zien in het inlogscherm maar hier zijn helemaal geen wachtwoorden van of laat staan een naam. Het ene account is 'Andere gebruiker' en de andere 'gewoon 'Gebruiker'.
Bij Windows XP kon ik nog met herstelmodus terug naar een vorige setting maar waar zit dit bij Windows7?
Of hoe kan ik via een omweg mijn systeem weer in en de accounts opnieuw aanpassen?
 
Dat ken ik, dat is de Business kant van een Windhoos. Gewoon klikken op "Andere gebruiker", de gebruikersnaam/wachtwoord invullen en je bent erin. Vervolgens vanuit dat account eventjes alles ongedaan maken, uiteraard.

Fijne middag,
R. de Vries
 
Ja maar dat is dus mijn punt!! Er is GEEN gebruikersnaam of wachtwoord! Niet. En op gewoon enter klikken geeft dan stom genoeg toch een foutmelding... Daarom kom ik er niet meer in
 
Okay, dan ben ik bang dat je moet hutselen in het register of toch echt herinstallatie meot doen, maar misschien dat ik hier nu al te vroeg mee kom. Heb je wel file sharing op die computer aanstaan?
 
Dat register wil ik graag bereiken dan ja. Maar wat zijn de stappen? En filesharing? Hmm goede vraag.. Geen enkel id.
 
Dat register wil ik graag bereiken dan ja. Maar wat zijn de stappen?

Okay, ten eerste ben je een tweede computer nodig die met hetzelfde netwerk als de defecte computer laat verbinden. Vervolgens moet je er zeker van zijn dat het een Windows computer is en moet je naar Start => (Uitvoeren) => regedit. Vanuit regedit (register editor) ga je naar Bestand > Verbinding met netwerkregister. Dan de naam van de defecte computer invoeren en verbinden maar. Wees er zeker van dat de defecte computer bij al deze stappen aanstaat. Op dat moment kun je het register inzien en eventueel een backup ervan maken.

En filesharing? Hmm goede vraag.. Geen enkel id.
Okay, gewoon op een andere computer in Windhoos Verkenner naar \\COMPUTER_NAAM gaan. COMPUTER_NAAM vervangen door de naam van de computer, uiteraard.

Fijne middag,
R. de Vries
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga het proberen dan. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan. Dus ik ben benieuwd. Bedankt voor de snelle reactie :thumb:
 
Nee helaas. Hij blijft etteren om een wachtwoord wat er écht niet is! Overigens probeer ik dit vanuit een windows xp pc. Nog meer opties misschien?
 
Al geprobeerd om via een Windows 7 Repair CD de computer te controleren op fouten?
 
Kun je zo van het Internet afplukken of via een andere Windows 7 machine branden. Meer zeg ik niet.
 
Uiteindelijk met heel heel veel moeite heb ik een hirensbootcd kunnen downloaden en branden waarop een passwordchanger zit, en daarmee heb ik uiteindelijk ervoor kunnen zorgen dat het hele password geëtter vernietigd werd!!

Probleem opgelost dus. Jammer, maar helaas niet met de hulp van Robbietjuh :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan