Slaapstand defect + opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart88

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2006
Berichten
10
In het najaar van 2009 heb ik een Samsung N140 (Windows XP) gekocht. Dit is een prachtige netbook, maar sinds kort heb ik er wat problemen mee. Als ik de laptop niet aan het stroom heb liggen en ik klap hem dicht, dan gaat hij automatisch over in de slaapstand. Alleen kan hij niet langer slapen dan 5 minuten. Dan start hij zichzelf weer op en is hij gewoon weer actief. Zo deed ik hem een keer in mijn tas en haalde ik hem er een paar uur later uit. Hij was gloeiend heet en er kwam een vieze lucht van af. Als ik hem aan het stroom leg dan doet de slaapstand het wel, opvallend genoeg. Ik heb alle mogelijk instellingen toegepast (Energiebeheer e.d.), maar er verandert niks.

Daarnaast heb ik nog een ander probleem, wat gelijktijdig is gekomen. Dat is dat mijn netbook soms (50% van alle keren) opstartproblemen heeft. Dan zet ik hem aan en blijft hij direct na het inloggen lang vastzitten bij het opstartscherm. Na ongeveer 7/8 minuten is de computer opgestart, maar krijg ik een ouderwets thema te zien van Windows 95 ofzo. Daar komt bij dat hij op dat moment geen verbinding met internet kan maken. Als ik de service van “Theme” en “Wireless Zero Configuration-service” inschakel, dan doen ze het wel weer (al duurt het verbinding maken met internet wel erg lang). De andere 50% van de keren start hij normaal, snel en zonder problemen op.

Dit zijn twee bijzondere problemen die gelijktijdig zijn gekomen. Ik heb in die tussentijd geen applicaties o.i.d. geïnstalleerd en ook geen aanpassingen gedaan bij instellingen van iets. Ik heb alles geprobeerd, ook bijvoorbeeld systeemherstel. Niks werkt. Weet u misschien nog een oplossing ervoor of zal ik verplicht zijn mijn Windows opnieuw te installeren? Zo ja, hoe moet dat dan, aangezien ik geen cd-rom driver heb.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties en tijd!
 
Dit alles is redelijk vreemd en frustrerend heb ik het gevoel. Echter is het zeer moeilijk te zeggen wat het probleem precies is. Van het probleem met slaapstand kan ik weinig zeggen, mijn thuiscomputer (zie Systeemspecificaties > PC in m'n profiel) heeft datzelfde probleem al vanaf het moment dat ik hem heb gekocht.

Echter, het tweede probleem kan ik mij wel iets bij voorstellen. Heb je al geprobeerd om naar Start te gaan, vervolgens rechtsklikken op "Computer" en kiezen voor "Beheren"? Ga dat in ieder geval even doen en ga in het scherm dat je er door opent even naar Services en Toepassingen => Services en klik met rechts op "Themes". Klik dan op Eigenschappen en kijk even of er bij "Opstarttype" iets anders staat dan "Automatisch". Zet hem, in geval dat het geen "Automatisch" is, toch maar even op "Automatisch" en kijk of het probleem is opgelost.

Heb je al geprobeerd in veilige modus te komen? Ga daar tien keer in ofzo, om te kijken of de computer daar ook 5 van de 10 keer erg traag opstart.

Fijne middag,
R. de Vries
 
Laatst bewerkt:
Dit alles is redelijk vreemd en frustrerend heb ik het gevoel. Echter is het zeer moeilijk te zeggen wat het probleem precies is. Van het probleem met slaapstand kan ik weinig zeggen, mijn thuiscomputer (zie Systeemspecificaties > PC in m'n profiel) heeft datzelfde probleem al vanaf het moment dat ik hem heb gekocht.

Echter, het tweede probleem kan ik mij wel iets bij voorstellen. Heb je al geprobeerd om naar Start te gaan, vervolgens rechtsklikken op "Computer" en kiezen voor "Beheren"? Ga dat in ieder geval even doen en ga in het scherm dat je er door opent even naar Services en Toepassingen => Services en klik met rechts op "Themes". Klik dan op Eigenschappen en kijk even of er bij "Opstarttype" iets anders staat dan "Automatisch". Zet hem, in geval dat het geen "Automatisch" is, toch maar even op "Automatisch" en kijk of het probleem is opgelost.

Heb je al geprobeerd in veilige modus te komen? Ga daar tien keer in ofzo, om te kijken of de computer daar ook 5 van de 10 keer erg traag opstart.

Fijne middag,
R. de Vries

Bedankt voor je snelle reactie!

Dit is inderdaad erg frustrerend. Maar goed, hopelijk is het andere probleem wel op te lossen.

Ik heb dat al geprobeerd, maar als ik dat instel, dan pakt hij die niet. Als ik hem de tweede keer opstart, dan staat er nog steeds dat dat automatisch gebeurd, maar dat gebeurd niet. Die slaapstand is ook in principe een instelling in de bijgeleverde software van Samsung, maar daar geldt hetzelfde verhaal. Die pakt hij ook niet. Deze 2 problemen zijn gelijktijdig gekomen en gaan in principe op hetzelfde punt fout. Namelijk dat hij de instelling gewoon niet pakt. Kun je daar misschien iets mee?

Dat opstarten in de veilige modus gaat em ook niet worden, want als hij 1x normaal opstart, dan doet hij dat die 9x daarna ook.. Tenzij er een lange tijd tussen zit.. Maar goed, ik kan me NIET voorstellen dat hij ook zo langzaam opstart in de veilige modus..

Conclusie is eigenlijk dat mijn laptop de instellingen niet goed uitvoert.. Hah, wat kun je daar nou tegen doen? :p
 
Dat heb ik ja.. ;) Maar als het een simpel iets is dan los ik het liever zelf op, dan dat ik mijn laptop op moet sturen, snap je? ;)

Zó simpel (b)lijkt het probleem niet te zijn , toch ?
Maar ja , wat is wijsheid .... :confused:
 
Probeer eerst eens een opstartbare Windows 7 USB stick te maken of iets dergelijks, in ieder geval een USB stick met Windhoos erop om te kijken of hij dan ook zo raar doet. Het liefst dezelfde Windhoos versie als wat je al op je netbook hebt staan, kijken of het een hardware- of software probleem is.

Fijne middag,
R. de Vries
 
Probeer eerst eens een opstartbare Windows 7 USB stick te maken of iets dergelijks, in ieder geval een USB stick met Windhoos erop om te kijken of hij dan ook zo raar doet. Het liefst dezelfde Windhoos versie als wat je al op je netbook hebt staan, kijken of het een hardware- of software probleem is.

Fijne middag,
R. de Vries
Ik heb dit nog niet geprobeerd. Wel heb ik mijn laptop opgestart in de veilige modus en dat gaf ook problemen, dus ik denk wel dat je wat aan die informatie hebt, toch?
 
Daar heb ik zeker wat aan. Probeer toch nog maar even zo'n USB stickje te maken. Je kunt ook unetbootin gebruiken (gratis) alleen dan heb je een linux installatie op je usb en geen Windhoos installatie. Dat is niet wat we willen. We moeten weten of een schone Windhoos nog problemen geeft dus moet je even Googlen hoe je Windhoos installeert (dus niet de setup) op een USB stick... Ikzelf weet zo gauw even niet hoe je een werkende windhoos installatie op een USB stick krijgt, maar het zou mogelijk moeten zijn.

Ik zal even voor je zoeken, in het geval dat ik iets voor je vind zal ik dat even reporten, uiteraard.

Fijne nacht,
R. de Vries
 
Daar heb ik zeker wat aan. Probeer toch nog maar even zo'n USB stickje te maken. Je kunt ook unetbootin gebruiken (gratis) alleen dan heb je een linux installatie op je usb en geen Windhoos installatie. Dat is niet wat we willen. We moeten weten of een schone Windhoos nog problemen geeft dus moet je even Googlen hoe je Windhoos installeert (dus niet de setup) op een USB stick... Ikzelf weet zo gauw even niet hoe je een werkende windhoos installatie op een USB stick krijgt, maar het zou mogelijk moeten zijn.

Ik zal even voor je zoeken, in het geval dat ik iets voor je vind zal ik dat even reporten, uiteraard.

Fijne nacht,
R. de Vries
Ik ga dat zeker proberen ja! Alleen heb ik de komende dagen even geen tijd, maar daarna kom ik terug en laat ik weten of het is gelukt! Bedankt wederom! :)
 
Ik heb het uitgevoerd, maar ik krijg hem vervolgens niet opgestart via de usb-stick. Hij mist namelijk het bestand hal.dll. Heb je misschien iets aan deze informatie?
 
Ik heb het geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Eigenlijk lukte echt helemaal niks! :S Systeemherstel werkte ook nooit, maar nu had Samsung een of ander Recovery programma, dat heb ik gebruikt en nu is mn laptop terug gezet naar hoe ik em kocht. Wel alle gegevens en software e.d. weg, maar hij werkt wel weer fatsoenlijk. Kortom, mijn probleem is verholpen. Bedankt voor al jullie hulp!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan