Dual-Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan95

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
681
Beste mensen,

Ik heb een redelijk lange vraag, maar veel lof voor degene die mij het complete verhaaltje precies kan uitleggen.
Ik zit nu op Windows 7 Ultimate, maar ik wil ook Ubuntu gebruiken omdat ik daar veel lof over hoorde.

1) Wat voor voordelen heeft ubuntu, en is het wel verstandig om die ook te gebruiken?
2) Hoe kan ik DUAL-Booten, dat ik kan kiezen of ik Windows 7 ulimtate of ubuntu wil gebruiken
3) Wat heb je aan meerdere partities (3-4-5)
4) Moet ik persé alles formatteren? (Dit is niet een ramp!)

Gr.
Stefan
 
1), tja, als je niet gamed, slechts internet, muziek luistert, films kijkt en wat download, dan is het een prima alternatief. Alle basis dingen zitten er in of je kan er heel makkelijk aan komen. Aan de dingen die niet standaard zijn, kan je niet zo gemakkelijk komen en is de installatie behoorlijk complex. Je kan het op zijn minst proberen. Als het bevalt kan je het blijven gebruiken. Voordelen zijn:
- Virus vrij
- Start snel op
- Open source en dus gratis
- Hoeft nooit opnieuw op te starten
- Heel stabiel
2) De dual boot krijg je automatisch bij de installatie van ubuntu. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je de pc op start, krijg je de keus. Ubuntu of windows 7. Je kan bovendien een automatische keus aangeven
3) Je moet op zijn minst drie partitie hebben. Eentje voor windows 7 en twee voor ubuntu. Deze kan je het beste van te voren maken maar je kan ze eventueel ook nog in de setup aangeven. Dus dat komt wel goed. Een partitie is een deel van je schijf. Dat gedeelte lijkt voor je besturingssysteem een aparte schijf.
4) Je moet de twee partities voor ubuntu formateren, maar dat gebeurd sowieso al als je de partities maakt en voordat je ubuntu installeert. Je Windows 7 partitie blijft on aangetast.

Ik hoop dat ik je hier wat verder mee heb geholpen.
 
Beste, ik heb nu Ubuntu geinstalleerd maar ik heb 1 probleem.
Als ik via Wi-Fi wil connecten, vind hij mijn internet wel maar wil hij er niet mee connecten. Er blijft maar geproberd worden te connecten maar 't lukt niet. Kan ik dat oplossen?

Als ik nu mijn pc opstart en ik doe niks start ubuntu op, als ik met het pijltje omlaag ga kan ik windows 7 aankiezen. Kan ik ook dit proces omgedraaid krijgen, niks doen = Windows 7 en pijtlje naar beneden is Ubuntu?

Gr.
Stefan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan