2 netwerken verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
hallo,

ik heb thuis een desktop pc aanstaan en ben nu ergens anders met mijn laptop. op een ander netwerk bij iemand thuis. maar nu wil ik op mijn desktop inloggen via de laptop. volgens mij kan dit gewoon via RDC van windows of niet? maar het lukt me niet. heb wel de instellingen van dat je kan verbinden enzo ingeschakeld. weet iemand hoe je dit precies doet?


mvg

michel
 
Je dient wel poort 3389 in je router (thuis) te forwarden naar het ipadres van je pc.
 
hoe doe je dat precies? gewoon die poort openzetten? of moet je hem echt linken aan je ip? zo ja, hoe?
 
hoe doe je dat precies? gewoon die poort openzetten? of moet je hem echt linken aan je ip? zo ja, hoe?

Dat verschilt per router.

Welke heb je?

En welke versie van win7 heb je? Heb je een account met een wachtwoord?
 
weet ik zo niet. maar ik weet wel hoe je een port moet forwarden. je kan dan gewoon die poort open zetten en toewijzen aan je pc en dan is het klaar? moet ik dat trouwens ook op de router doen waar mijn laptop mee verbonden is? of alleen voor mijn thuis pc



sorry dat andere had ik niet gezien ;D

ik heb windows 7 ultimate en ja heb een wachtwoord.
 
Laatst bewerkt:
Je dient op de router thuis de poort te forwarden naar het ipadres van de pc die je in je eigen netwerk over wilt nemen.
 
oke en dan kan ik via mijn laptop vanuit een ander netwerk die pc overnemen?
 
oke ik ga het proberen. kan morgen pas. ben net thuis ga nu alles instellen en morgen avond proberen. u hoort van mij of het werkt. bedankt voor de reacties.

mvg

michel
 
het werkt niet ;(. ik heb de pc aan staan en die port geforward. ik kan dan gewoon zoeken op het locale ip adres van die computer toch?

er is iets met een gateway instelling. ik heb die instelling verandert maar hij vraagt nu om referenties. maar van beide pc's pass + username werkt niet. hoe moet ik die gateway instellen? of moet ik iets anders doen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan