pc komt niet verder dan boot screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel518

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2010
Berichten
255
hallo allemaal.

gister avond zat ik gewoon te computere en ik zag een website vistaosxnet.
daar van downloaden ik vistaosx.
maar toen hij klaar was met installeren moest ik de pc overnieuw opstarten.
dat deed ik maar sinds dien komt mijn computer na het bootscreen vast te zitten.
er stond alleen een muis op het scherm met een zwart achtergrond.
en hij kwam niet eens bij het inlog scherm.
eerst zag het eruit of hij gewoon aan het laden was...
maar na 2 uur was hij nog steeds niet verder gekomen.
heb bij opstarten f8 getoetst en alle opties die daar stonden uitgeprobeert.
maar dat leverde niks op.
hoe kan ik er voor zorgen dat hij het weer doet?
Daniel518:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 
Een aantal vragen.

1. Gebruik je Windhoos? Lijkt er wel naar, maar toch voor de zekerheid
2. Zoja, welke versie? (Vista, 7, of iets anders)
3. Heb je nog een Windhoos installatie of repair disc liggen.

Fijne avond,
R. de Vries
 
antwoord

1.ja
2.vista
3.alleen een update cd,die kun je niet booten
 
Okay, klinkt dat het moeilijk kan zijn... ten eerste wil je vragen om een Vista Repair DVD te branden. Vanuit de Vista Repair DVD even Systeemherstel proberen om te kijken of je de computer kunt terugzetten naar een moment dat hij het nog wel deed.

Fijne avond,
R. de Vries
 
Overal op het Internet zijn ze wel, je hebt bijvoorbeeld je goede vriend Google, maar meer kan en mag ik er niet over zeggen ;)

Fijne avond,
R. de Vries
 
???

zou je mij een link willen geven?
heb win vista home basic.
 
Emergency Repair

Jawohl is duits voor 'jawel of gewoon 'ja'.

Aan Robbie:
1. zorg dat je ergens in je kast een werkende Repair CD heb liggen, en check zo eens per half jaar of je nog van die CD kan booten (als je HDD kapot is, dan is die CD je laatste strohalm)
2. maak een Backup Image van je HDD. Windows 7 heeft een backup tool waarmee je naast de normal backup ook een Image kan maken van je hele systeem. Een systeemkopie heet dat geloof ik in 't nederlands. Zet deze image op een externe HDD, ergens op een plek waar deze niet per ongeluk verwijderd kan worden.
3. maak regelmatig backups van je data (gewoon met Windows backup).

Veel hiervan komt voor jou misschien te laat... Hopelijk valt 't mee...
 
???

ik heb hem gedownload,maar er zitten alleen maar deze files in:

/boot/bcd
/boot/boot.sdi
/boot/bootfix.bin
/sources/boot.wim
/bootmgr

als deze cd niet goed is...
geef me dan plz een link naar een goeie repair cd

EDIT:
ga morgen deze cd branden.
jullie horen morgen dus wel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt wel. De /boot/sources.wim is vaak best groot dus is er niets aan de hand. Even branden en dan ermee opstarten. Je zult waarschijnlijk Windows Vista installeren te zien krijgen in het Engels, klik daar onderaan (eventueel eerst op Volgende of Next en dan) op "Repair this computer". Je zult je besturingssysteem vervolgens moeten kiezen uit een lijstje. Daar kies je de eerste optie, wat in jouw geval waarschijnlijk ook de enige zal zijn. Klik dan op Volgende (of Next) en kies voor de eerste optie. Hoe deze heet weet ik niet meer precies, ik weet wel dat het de eerste is die je moet hebben. De computer zal wat stappen doornemen en zal kijken of hij de computer automatisch kan repareren. Op het einde zul je een soort 'overzicht' of 'rapport' krijgen van het repair proces, daar kun je gewoon op Voltooien (of Finish) drukken. Vervolgens start je je computer opnieuw op. Dat doe je door in het kleine venstertje met alle opties de laatste te kiezen ("Herstarten" of "Restart" of "Reboot").

Hope this works.

@Anton1961
Bedankt voor de tips, daar zal Daniel wel wat aan hebben. Echter vertel je ook dat je een image van je HDD kunt maken in Win7 (klopt ook wel hoor, doe 't zelf ook regelmatig) maar volgens mij draait Daniel op Windows Vista.

Fijne middag,
R. de Vries
 
???

ja inderdaat ja.
die is 300 mb groot.

ps* zit nu op school...lol:p
bedankt allemaal.
ga het zo uitproberen.

EDIT:
nog max. 2 uur wachten :p
 
Laatst bewerkt:
heb gister de cd gebrand.
pc doet het weer!!!
bedankt robbetjejuh....
exht bedankt.
jij bent DE man.
thx:D:D:D:D
 
Geen probleem. Je moet de CD wel even opbergen voor als er nog eens wat gebeurd met je computer. Gewoon weer dezelfde stappen ondernemen en hij doet 't weer (90% van de tijd).

Fijne middag,
R. de Vries
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan