Netbook met Windows XP Home start alleen op in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimpjuh3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een laptop gekregen die alleen nog maar opstart in veilige modus. :( De logboeken zijn nagekeken en alles klopte. Wat zal het probleem kunnen zijn?


Groetjes,
Wim
 
Probleem is van hieruit niet te bepalen.

Wat ik zou doen is beginnen met een diagnostische opstart:
Start -> Uitvoeren -> msconfig
In tabblad Opstarten aangeven: Alles uitschakelen
In tabblad Services vinkje zetten bij Alle Microsoft-services verbergen, en de dan resterende services via knop "Alles uitschakelen" uitschakelen.
Daarna kijken of de pc in 'Normale modus' wil opstarten. Indien dat werkt, dan weer via MSConfig telkens 1 van die services (en opstart-items) inschakelen en weer testen met een herstart, net zolang totdat de 'schuldige' gevonden is.

Succes,

Tijs.
 
Probleem is van hieruit niet te bepalen.

Wat ik zou doen is beginnen met een diagnostische opstart:
Start -> Uitvoeren -> msconfig
In tabblad Opstarten aangeven: Alles uitschakelen
In tabblad Services vinkje zetten bij Alle Microsoft-services verbergen, en de dan resterende services via knop "Alles uitschakelen" uitschakelen.
Daarna kijken of de pc in 'Normale modus' wil opstarten. Indien dat werkt, dan weer via MSConfig telkens 1 van die services (en opstart-items) inschakelen en weer testen met een herstart, net zolang totdat de 'schuldige' gevonden is.

Succes,

Tijs.

Bedankt, ik ga het uitproberen!
 
Hoe start je msconfig als Windows nog niet is gestart? Want ik kan nu ook niet meer inloggen in veilige modus..
 
Tsja, dan had je dat erbij moeten vermelden! Trouwens: Hoe kun je dan beweren in je startposting dat de logboeken in orde zijn? Je kunt die logboeken niet nakijken zonder in te loggen.

Tijs.
 
@Tijs
Ik had Hirens Boot CD gestart via USB. Zo kon ik alles bekijken. :)

Alles is trouwesn opgelost, er zat een foutje bij de instellingen. Allemaal bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan