2 pc's 1 wel 1 geen verbinding op konig router

Status
Niet open voor verdere reacties.

witalik

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
Berichten
6
Goedenmiddag,

ik heb bij mij op zolder een UPC modem staan die naar een KÖNIG Wireless 11N ROUTER 150M gaat.

dan ga ik met koper door naar mijn pc boven.

voorheen had ik het wirelles signaal naar beneden voor de pc die beneden stond, maar zelfs met een 8dB versterker ertussen is het signaal droevig. en het valt soms gewoon weg.

nu heb ik dus een kabel naar beneden getrokken en na wat *****n had ik eindelijk verbinding (resetten , stroomloos maken router)

maar gister wou me vader die pc aanzetten en ja hoor geen internet verbinding.....

moet ik nu nog wat op die router openen ofzo ? maakt niet uit waar ik hem in duw maar als ik de kabel bij mij op me kamer ergens anders in de router doe heb ik meteen verbinding. maar die door naar beneden gaat is niet aanwezig.

dus wat doe ik fout ???

Thanks in advance !
 
staat je lan ingang van je pc wel aan in de bios? en ook als je de pc opstart bij je netwerk verbinding?
 
dat moet haast wel, want eerste keer dat ik hem erin deed had ik geen verbinding

daarna heb ik de router een harde reset gegeven met het knopje dat je met een pen moet indrukken. en paar keer uit en aan gehad.

toen deed hij het. (niet snel overigens boven 30mb en beneden 10mb)

2 dagen erna deed ie het niet meer. geeft aan dat een van de netwerk kabels niet zit aangesloten...
 
kijk eens bij apparaat beheer bij je netwerk adapter. zoek daar eens naar de optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". vink dat eens weg.
 
nee je kan gewoon de kabel erin doen en dan hoort het te werken.
 
Het is nog steeds niet 100%

soms duurt het uren voordat hij online komt en komt dan telkens met de melding dat één van de kabels niet is aangesloten, en na een paar minuten of uren is er ineens verbinding.

er is maar een 10mb verbinding, met speedtest komt de snelheid maar aan de 9 a 10 mb ? is dit de onboard ethernet kaart op de moederbord de restrictie ? ik weet niet welke het is iemand anders heeft die pc in elkaar gezet.


maar ik heb de stekker beneden al vervangen, weer, en het door link blokje opengemaakt en ziet er ook niet gek uit...
 
wat is de snelheid op je andere pc's dan? en je had een hele lange kabel naar boven toe toch? dat kan de snelheid ook beinvloeden.
heb je trouwens ook al een andere kabel geprobeerd? en je kan ook proberen je pc naast je router te zetten en dan een korte kabel te doen mischien helpt dat.
 
boven op zolder heb ik 30mb,

de kabel naar beneden is denk ik maximaal 20 a 25 meter, met koper zou dit toch niet zoveel moeten op eten ?


en als laatste wil ik inderdaad de vaste kabel (die UPC toen meegeleverd had) mischien helemaal vervangen. ik heb aan 1 kant de stekker eraf geknipt omdat ik anders niet door de buizen heen kom...

ik heb de tussenkabel (van 5 meter) ook getest boven en deze is goed. dus alleen de langste van boven blijft nog over...

lijkt me sterk dat deze kapot is maarja anders weet ik niet veel te verzinnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan