1 pc in netwerk van 3 pc's niet te delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elveo

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
12
Hallo

Ik heb 1 thuisnetwerk met daarop 3 pc's aangesloten (waarvan 2 bedraad, en 1 draadloos)
Probleem ik kan met geen mogelijkheid 1 bedrade computer (voor het gemak zal ik deze "P" noemen) benaderen, en dus delen (de mappen en de printer die aan deze pc hangt zijn niet te benaderen). Alle 3 computers hangen in 1 werkgroep, maar "P" wordt wel zichtbaar in de werkgroep, maar geeft bij enteren de foutmelding : kan netwerkpad niet vinden
De andere 2 computers in deze werkgroep wel zichtbaar en kunnen over en weer met elkaar communiceren; Pingen lukt hierbij ook over en weer; alleen "P" geeft bij het pingen naar een andere pc in het netwerk /werkgroep een time-out error; terwijl ook het pingen naar "P" vanuit een andere PC in netwerk/werkgroep niet lukt (ook time out-error).
NB: wel kan ik met "P" gewoon internet op: TCP/IP protocol lijkt me in orde
Pingen vanuit "P" met 127.0.0.1 lukt wel.
Alle PC staan op automatisch IP adres toewijzen en automatisch DNS toewijzen
NB: op probleem-pc "P" worden zijn in de werkgroep de ander 2 pc's niet zichtbaar (worden dus niet weergegeven; alleen "P" is hier zichtbaar)

Al geprobeerd, maar zonder succes !
opstarten zonder firewall
opstarten in veilige modus
opstarten als administrator

Wie weet een oplossing /wie wil er aub helpen met suggesties

Lee

NB: het enige verschil tussen de PC's is dat "P" op windows XP-SP2 loopt en de andere PC's beide op windows-XP-SP3, maar het probleem kan toch niet zitten in het verschil in service-packs ??? (of toch wel ???)
 
hallo,

ping je naar de netwerk naam of naar de ip's? probeer anders eens naar het ip te pingen. wat je ook nog kan proberen is je firewall te deinstaleren. soms is het uitzetten niet voldoende.
 
hi stykurgh

Pingen van de probleempc "p" in het netwerk naar de rest lukt inmiddels; zowel naar ip adres 192...als naar computernaam
Alleen in werkgroep op "p" zijn de andere PC's niet zichtbaar
Pingen van een andere PC in het netwerk naar de probleempc "p" lukt nog steeds niet: niet met adres, maar ook niet met computernaam
Kan het in verschil service packs (sp2 op de ene en sp3 op de andere) op de PC's in het netwerk zitten?
Op staat een poort geblokkeerd

Wat lopen googelen:
Als ik een "goede" pc in het netwerk via cmd scherm de code: nbtstat -a "ip-adres (v/d probleempc "p")" ingeeft wordt er toch ZOWEL de werkgroep als de computernaam (v/d probleem pc "p") weergegeven

Ik hoop toch niet dat ik opnieuw Windows XP moet gaan (de-)installeren?

gr

Lee

NB: firewall deinstalleren nog niet geprobeerd, maar als gezegd: deze heb ik uitgeschakeld, en ook in veilige modus (F8) was nog steeds netwerk niet zichtbaar
 
weet je wel 100% zeker dat ze in dezelfde werkgroep zitten? en heb je ook het delen goed ingeschakeld?


btw: kan je ook niet bij de mappen komen op "p" door het ip adress in te typen en dan gewoon \gedeelde map (hiervoor een gedeelde map).

check ook eens je netwerkprotokollen, zijn die allemaal wel aanwezig?
 
Nou van alles geprobeerd; ook suggesties als hieronder (de-installeren virusscanner / firewall) + Netbios node gewijzigd + passworden uitgeschakeld + opnieuw werkgroepen geinstalleerd, en NIETS HIELP:

Noodgedwongen toch maar opnieuw windows XP geinstalleerd en alles draait nu perfect: probleempc "P" is gewoon netjes herkenbaar

'k denk toch dat er iets in de software van XP mis is gegaan,

Voor wie er iets aan heeft: ik denk toch dat het gelegen heeft in het feit dat de automatische update van SP2 --> SP3 op probleempc "P" niet lukte (terwijl de rest van de PC in het netwerk allemaal wel SP3 hadden

anyway bedankt voor suggesties

Lee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan